לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 6 ביוני 2008

למצות את החיים עד תום

טומי לפיד הלך לעולמו וגם אדם ברוך. אני זוכר שהאדם הראשון, הציבורי, המשמעותי בחיי, שהלך לעולמו היה ג'ון לנון. הייתי ילד ואפילו עוד לא הכרתי את המוסיקה שלו, רק את של החיפושיות וגם באופן כללי. אח"כ הלך לעולמו שייקה אופיר שגם בקושי הכרתי. ולפני שנה הלכו לעולמם נעמי שמר ואהוד מנור שחדרו לי ללב ולנשמה והיו יותר מפזמונאים ומשוררים בשבילי . .ממש נביאים של ימינו. כי הרי נביאים, בניגוד למה שחושבים, הם לא כאלה "שמנחשים" מה צופן העתיד, אלא כאלה שמציבים מולנו מראה ומגדירים לנו את חיינו וזהותנו.

וטומי לפיד ואדם ברוך היו עבורי דוגמא של שני אנשים רחבי לב ורחבי דעת אשר חיו את החיים במלואם, בעוצמה וללא מורא. או כמו שרבי עקיבע אמר "כל העולם גשר צר מאד והעיקר לא לפחד כלל". אני מעריץ אותם.

הבעיה שלי היא ששניהם כל-כך שונים, ממש הפכים, כך שאף אחד לא יכול לשמש מודל לחיי. אדם ברוך מאופק, אינטלקטואלי, רציני, יורד לפרטי פרטים ולהליכות וחוקים. טומי לפיד ססגוני, ישיר מלא חדוות עשיה ווכחנות ומחשבה, ובעיקר חריף. הייתי קורא הדוק של הטור היומי של טומי לפיד במעריב עוד לפני שבכלל הכירו אותו. טיילתי ברחבי אירופה עם מדריך לפיד. אני לא מגזים אם אומר שבילתי 6 שעות במוזיאון הלובר ע"פ מסלול מפורט במדריך של יוסף לפיד (זה אמור לקחת 3 שעות אבל נהנתי אז התעכבתי). ואני לא כזה אינטלקטואל ..אני לא קורא ספרים (לדעבוני) ונהנה מאד מסתם פאלפל. בעצם לא סתם פאלפל הוא צריך להיות טוב..
וגם את הטור של אדם ברוך מאד אהבתי וקראתי כשהיה בידיי מעריב. אני גם אוהב את הזיקה שלו ליהדות.

דרך אגב עכשיו שבוע הספר ואני אשמח להמלצות על ספרים מגרים, כאלה שמשנים את איך שאתה חושב או רואה את העולם, כאלה שמספרים על חוויות לא רגילות (אבל לא שקרו באמת), עם ראיית עולם קצת הומוריסטית ולא כבדה . בקיצור ספר למישהו שלא קורא ספרים בד"כ. (אם יהיו הרבה תגובות בנושא אני יהיה על זה פוסט מיוחד שמצטט את דברי הכותבים).

אם יש משהו שאני לא אסלח לעצמי כשאמות זה שלא קראתי מספיק, ושלא שמעתי מספיק מוסיקה קלאסית. מצד שני המאזן שלי לא רע, והעיקר הבריאות, ואני מאד אוהב לטייל וללכת לים. ויש לי משפחה לתפארת..טפו,טפו,טפו.

קצת התלבטתי איזה שיר לשים, אבל כיוון שהזכרתי את ג'ון לנון, הבחירה הפכה למובנת מאליה. דרך אגב, יהיה גם איזה פוסט בחג למי שמתעניין - בינתיים תהנו מהחג הנפלא הזה שהוא מלא טוב של הארץ, והוא גם חג גבינות וגם חג ביכורים ויין (איך בסוף דחפנו יין לכל חג) ומתן תורה. ממש קלאסה של חג. לאף עם בעולם אין חג כזה, וגם אין ארץ כזאת, וגם אין תורה כזאת. חג שמח!

The Beatles -In My Life

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ראשית הייתי מוסיף אל יוסי בנאי לרשימה.

ספר - יש סיכוי שהספרים של פול אוסטר ימצאו חן בעינייך, נראה לי שהם עונים על ההגדרה שלך די טוב.

חג שמח

Unknown אמר/ה...

כן נכון צריך להוסיף את יוסי בנאי. גם אותו מאד מאד אהבתי. גם אריק לביא ועוזי חיטמן נפטרו לא מזמן. אני לא רוצה לדרג אף אחד אבל יש כאלה שהשפיעו יותר ויש כאלה שפחות. כולם אנשים טובים. יהי זכרם ברוך.


פוסטים אחרונים וממש שווים !