לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 29 ביוני 2013

נבדק ונמצא פרימיום - וילקו, פיקסז, בלוק פארטי, רוברט ווייאט

 

 
פתיחה
מושג הזמן הוא נושא שמעסיק אותי רבות בכל הקשור למוזיקה. העולם רגיל לחלק את תקופות המוזיקה לפי עשורים: סבנטיז, סיקסטיז, ניינטיז...והבלוג הזה מתעסק בעיקר במוזיקה עכשווית.
בשנים הראשונות של הבלוג התעלמתי מכל המטען המוזיקלי שאני נושא עימי, אבל מיום ליום ומפוסט לפוסט אני מחדד יותר ויותר את זווית השמיעה שלי בהאזנה למוזיקה. אני פתוח יותר מאי-פעם לדברים שאני לא מכיר, ולא רק לכאלה שיצאו אתמול בבוקר (או בעצם מחר בבוקר), אלא גם לכאלה שקיימים כבר מאז ומתמיד.
אז הפעם בנבדק ונמצא פרימיום חדש וישן ואהוב ומשובח, ובעיקר שיהיה לכם פרימיום:


Pixies - חדש !!!
שיר חדש לפיקסיז הוא חגיגה ! אני אוהד גדול של הלהקה, אבל אני חייב להודות שאין לי צורך בכך. לא היה לי צורך שיקליטו עוד שיר אחד מאז Surfer Rosa ו- Doolittle.  שתי יצירות מופת זה מפסיק בשביל כל להקה. ובכל זאת, אני מקשיב לשיר הזה ללא הפסקה.
Pixies - Bagboy


 


ווילקו בהופעה !
ההופעה הזו של וילקו גרמה לי יותר מכל למחשבות על מושג הזמן השבוע הזה. וילקו הופיעו ביום של הסופרמון בפסטיבל SOLID SOUND אשר התקיים ב-  North Adams אשר במסצ'וסטס. הליינאפ  כולל את  יו לה טנגו, ורק שבשביל שתי הלהקות האלה היה שווה ללכת ולראות ..למי שיכל...מה שהגיע לאינטרנט זו ההופעה של וילקו שכללה אך ורק קאברים. הפלייליסט התחיל עם The Boys Are Back in Town וכלל קאברים לאבבא, ניל יאנג, וולווט אנדרגראונד, דאפט פאנק הריפלייסמנט ומה לא ? עונג צרוף. אפשר להוריד את כל ההופעה באיכות סבירה פה,  או לצפות  בקטעים מההופעה פה. בשבילי זו היתה סנסציית השבוע.


ולהאזנה לעוד שירים



בלוק פארטי - חדש !
שיר חדש וקליפ חדש ללהקה המיוחדת הזו. שיר טוב שתואם את חותם הצליל שלהם

Bloc Party - Ratchet



Yeah Yeah Yeahs - חדש !
Yeah Yeah Yeahs - Despair
לפעמים כל מה שצריך בשביל קליפ טוב הוא אנושיות ומגדל מאד גבוה, רצוי כזה שאפשר לראות ממנו את כל ניו-יורק סיטי. רצוי בזריחה או בשקיעה. קליפים הם דרך נפלאה להיזכר בשירים טובים שיצאו לפני...חודש




לוייד קול - חדש !
אלבום חדש בשם Standards ללוייד קול. אחד הקולות היותר מובהקים של האייטיז. אני חושב שהוא עשה בנו סוג של הטבעה. האלבום הזה הוא ניסיון לחזור לתקופה שלו עם הקומושיין, כלומר למוזיקה יותר קליטה. אותי זה תופס. להאזנה . וכל האלבום להזרמה.


Lloyd Cole - Writers Retreat! 



Julianna Barwick - חדש !
בזמן האחרון חזרתי לשחות בבריכה. יש תיאוריה אבולוציונית שאומרת שהאדם, אולי מוצאו מהקוף, אבל באיזה שלב הוא הפך לדו-חי שהתקיים במי הים, וכך למעשה השלנו מעצמנו את רוב השיער שמגופנו. התיאוריה הזו יפה, ואני אוהב לחשוב כך בזמן שאני שוחה. ששם אני צריך להיות. ובגלל זה השחיה נותנת לי רוגע. הקטע הבא של ג'וליינה ברוויק מתחיל עם תמונות טבע מרהיבות, והוא כולו תענוג של קיום. מתוך אלבום חדש. המלצה של שרון רז... בועז כהן גם תומך

Julianna Barwick - Nepenthe 






החיים שלי יותר מעניינים ממני  אני מנסה להתמודד עם מושג הזמן כל הזמן. לאחרונה אני מנסה להתמודד עם העבר שלי. בסך-הכל אני מאד אוהב את העבר שלי. כשהייתי בסדיר,למשל, הכרחתי את החיילים שלי להקשיב לרוברט ווייאט תוך כדי שהם צובעים את חדר הטכנאים שלנו...אתם תחליטו לבד אם מדובר בהתעללות...אני סברתי שמספיק כבר עם שלמה ארצי ועם "ווי אין דה ארמי נאוו" ! גם את ההווה שלי אני אוהב, אבל לא תמיד אהבתי את העבר כשהוא היה הווה. ויש לי כל-כך הרבה התחרטויות. בעיקר בגלל דברים שלא עשיתי. חשבתי שאוכל לעשות מה שאני רק רוצה, בעתיד. בעיקרון אני מאמין שתמיד אפשר להגשים חלומות קטנים, ואם אתה מסמן לך מטרות בחיים אז תוכל להשיג אותם, אם לא מחר אז מחרתיים. ואם לא ..אז לא. אבל יש דברים שצריך לעשות כשאתה בגיל מסויים, ועל אלה אני מתחרט. למשל, אני מאד מתחרט שלא הקשבתי למוזיקה טובה בשנות התישעים. לצערי לא מצאתי אז את המקור הטוב להמלצות. בהווה שלי אני לא רק מקבל המלצות נהדרות, אני גם נותן. כל ההקדמה הזו נולדה בגלל האלבום הזה של רוברט וואייט שחברי דוד שם השבוע. זה אלבום אוסף, ואני מאלה שחושבים שזה לא נורא להתחיל מאלבום אוסף. .דוד אומר שאת האלבום הזה הוא היה לוקח לאי בודד. אני מסתפק בכבל תת-ימי
 
Robert Wyatt - Flotsam Jetsam



 בינתיים עשו מה שאתם יכולים לעשות..קחו את הזמן, אבל מהר !
החיים יפים והמוסיקה פרימיום

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !