לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 15 במאי 2013

נבדק ונמצא פרימיום - ולעוד כותרות..

 

תהיו סקסים ותשתקו
 
פתיחה
בדרך כלל נבדק ונמצא פרימיום ביום שישי, אבל חג ! אז בוא נחגוג !!
 
Melody's Echo Chamber - חדש !
כשאתה רואה את הקליפ החדש של מלודיס אקו צ'אמבר, אתה מבין שפופ יכול להיות דרימי וטוב. ברור בהחלט שידיו של ..מטיים אימפאלה עשו את זה כה איכותי ופסיכדלי.

Melody's Echo Chamber - Some Time Alone, Alone



Laura Marling - חדש !
לאורה מרלינג ואדל התגלו לנו כשתי מוסיקאיות אנגליות צעירות בעשור הקודם. מה שכיף כל-כך עם לאורה מרלינג שלמרות ההתבגרות המוזיקלית שלה, ההתפתחות בהגשה ובמורכבות השירים, היא עדין, ואני מקווה בשבילנו שזה לא יקרה אף פעם, לא הפכה ממש לחלק מהמיינסטרים.  בכל אלבום היא עדין מציגה איכויות מופלאות של פולק מעודכן. בשיר הבא אפשר להרגיש ניחוח של פלמנקו. הקליפ החדש עם ריקוד המחול דרמטי, בוער, סוער וסקסי.
Laura Marling - Master Hunter



התרגלתי להיות עצמי - אלברט סופר - סינגל 2013
אני לא אוהב אנשים שמאוהבים בעצמם. כל אדם, גם אם הוא מצליח, צריך להיות לו ספק בכוח שלו. צריך להכיר את הפגמים של עצמו. להיות פריך באזורי הרגש. אני חבר של אלברט סופר כבר הרבה מאד זמן בפייסבוק. מוזקאי איש רוח שכזה. שגר בבאר שבע וביפו. ועכשיו יצא לו סינגל חדש, בלוזי משהו. שורף אותי כמו מוריסי. שיר שמתחיל במילים: "יש לי פצע לכל דבר" וממשיך ב: "יש לי זמן להגליד"..לא יכול שלא לגעת בנימי הנשמה. אהבתי את מה שהוא כתב על השיר -"התרגלתי להיות עצמי אינה הכרזה נינוחה על שלמות וקבלה עצמית.". מעין אריק סיני עגמומי שכזה:
אלברט סופר -התרגלתי להיות עצמי

Lauryn Hill - חדש !
וכהמשך ישיר לאלברט סופר. לורן היל (כן זאת מהניינטיז) עם שיר חדש ואדיר שאומר שאנחנו (כלומר האמריקאים) הם חברה נוירוטית. האם וודי אלן לא אמר זאת קודם ? ככל שאני מבין את החברה האמריקאית, בלי אומנות, החיים שלהם אפורים יותר מקוקה-קולה. הוידאו התזזיתי הזה משתלב נפלא עם השיר והמסר. והשיר לא ניינטיז בכלל. לורן היל נשפטה לאחרונה על העלמת מס, ואת השיר הזה היא הספיקה להקליט דקה לפני שהיא נכנסת לכלא לתקופה של שלושה חודשים. אמיתי.

Lauryn Hill - Neurotic Society


פסטיבל הג'אז בתל-אביב
הפסטיבל יתקיים בסוף החודש ויופיעו מוסיקאים בינלאומים מלהיבים ביניהם צ'יהירו יאמנקה היפנית. אני התלהבתי מהניקיון בהגשה, ומהסגנון המוסיקלי. שימו לב איך איך היא מחממת את הידיים לפני שהיא מתחילה לנגן
Chihiro Yamanaka RTG



100 אלבומי הבכורה של כל הזמנים
הרולינגסטונס ממשיך ברשימות שלו. למשל: 100 אלבומי הבכורה הכי טובים של כל הזמנים. הזדמנות לעשות השלמות. להסכים או לא להסכים [http://www.discogs.com/lists/Rolling-Stone-Magazine-The-100-Best-Debut-Albums-Of-All-Time/168185קישור]

Space Oddity - מהחלל
אפילו ששמעתי את השיר הזה לראשונה בשנות השמונים. תקופה שבה הרגשנו עם התספורות שלנו, הבגדים המוזרים, סטאר וורז, וסטאר טראק שאנחנו ממש בחלל. השיר הזה עדין ריגש אותי אז כאילו הייתי בעצמי מפקד תחנת חלל שמקליט את השיר הזה. והנה אנחנו 30 או 40 שנה אחרי (מי סופר) ומפקד תחנת החלל. כריס הדפליד מקליט בחלל את ספייס אודינטי. אומרים שהוא הקליט שם אלבום שלם. השיעמום כנראה אכל אותו. ובכל זאת חייבים להודות שזה מרגש. וגם הוא שר לא רע [קישור].



יובל 25 ל-לאבסקסי
25  שנה לאלבום Lovesexy של פרינס. האלבום השני שהקשבתי לו הכי הרבה פעמים בחיי (הראשון הוא הלבן של החיפושיות). כשהוא יצא הייתי קצת מאוכזב ממנו. אחרי Parade שהצדיע לדקדנט הצרפתי, אחרי Around the World in a Day הפסיכדלי, אחרי Sign "O" the Times... הכפול שסיכם את כל מוזיקת הסול מאז ומעולם - ואשר הושווה ללבן של החיפושיות - אחרי האלבום השחור שנגנז על-ידי חברת התקליטים שלו. בא האלבום הזה שנשמע לי קצת דאנסי ומלוקק מידי. אבל מהר מאד הסתבר שהוא גאוני כמו הקודמים. בהוצאה הראשונה שלו בדיסק אי-אפשר היה לדלג בין השירים. פרינס הוציא אותו כרצועה אחת רציפה כדי שיקשיבו לכל האלבום כיצירה אחת. לי יש אותו בויניל. אבל הקשבתי לו הכי הרבה כקסטה. מה שכן מבחינתי זה היה האלבום האחרון של פרינס ששיגע אותי. אחר-כך כל אלבום שהוא הוציא נראה יותר כמו בנייה מתוכננת ומחושבת של רב אומן ששיכלל את הטכניקה שלו, והסגנון המוזיקלי שלו לקצה. רק שברגע שהוא מצא את עצמו, נגמר מבחינתי העניין.
קשה מאד למצוא ביצועים של Prince ביוטיוב. אני מניח שבגלל ענייניי זכויות יוצרים. אז נסתפק בקאבר של Mavis Staples, זמרת הסול הותיקה והאדירה שעבדה לאחרונה עם ג'ף טווידי. כאן העיבוד הרבה יותר קיצבי.
Mavis Staples - Positivity

האוסף המרהיב של החבר איתן טובי
סטיבי וונדר חגג יומהולדת
סטיבי וונדר חגג השבוע יומהולדת. אחד המוסיקאי המוכשרים ביותר בעולם. אני מאד אוהב אותו. מאד אוהב את אהבת המוזיקה הטבעית שלו. שני אלבומים שלו שיש לי ושאני מאד אוהב אם Hotter Than July  עם מאסטר בלאסטר שהוקדש לבוב מרלי. וגם פסקול של  סרט Journey Through the Secret Life of Plants שאף פעם לא ראיתי ושמתאים לשבועות.
Stevie Wonder - Black Orchid

The Cure - לא חדש !
כמה שכיף לגלות מוזיקה חדשה, לא פחות לגלות מוזיקה לא חדשה. למשל השיר הזה שהוא בי-סייד של תקליטון שהכרתי השבוע בזכות שרון רז. הוא קנה אותו בקסטה בזמן שהוא יצא. שיר יפה
The Cure - The Exploding Boy


וזהו...תאכלו מכל פירות הארץ ולא רק חלב
החיים יפים והמוסיקה פרימיום

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !