לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 14 בינואר 2013

שיפוט מהיר: New Order - Lost Sirens

לא על הסמיתס לבדה- ניו-אורדר


קצת לא מאמין שהחבריה הזו עוד פעילה. ולא רק שפעילה עוד יוצרת. ולא רק יוצרת אלא מוציאה EP (שזה אופייני ללהקות צעירות בתחילת דרכם) ולא סתם EP אלא כזה שהוא אסופה של קטעים שבגדול לא נכנסו לאלבום הקודם שלהם משנת 2005 Waiting for the Sirens' Call .
New Order היא להקת המשך של להקת Joy Division המיתולוגית. הלהקה נוצרה לאחר שאיאן קרטיס , מנהיג הלהקה והיוצר העיקרי של ג'וי דיויז'ן התאבד. איזה סיכויים בכלל אפשר לתת ללהקה כזו, באמת ? אבל דברים קורים, גם דייב גרוהל (שחוגג היום יומהולדת) לא היה מקים את הפו פייטרס אילולא קורט קוביין היה מתאבד. ההבדל העיקרי בין שתי הדוגמאות האלה שממחישות בעיקר שהחיים נמשכים בכל מקרה...הוא שהשינוי העיקרי בין ג'וי דיויז'ן לניו-אורדר היה סביבת העבודה.  ג'וי דיויז'ן פעלה בסוף שנות השיבעים בתקופה של הפאנק ואיאן קרטיס הכניס בה הרבה מאד קודרות. ניו-אורדר נוצרה בשנת 1980 בדיוק כשהניו-וייב האלקטרוני התחיל, ובעצם היה לה צליל הרבה יותר אייטיזי ואפשר לומר שגם יותר פופי.  ניו-אורדר היא אחת הלהקות הראשונות ששילבו רוק ואלקטרוניקה והיוו השראה ללהקות כמו Hot Chip ו- LCD Sound System.
יצאו להם שישה אלבומים עד לפירוק בשנת 1993. יש להם הרבה שירים טובים לצד שירים קצת סתמיים (לטעמי), אבל מה שהופך אותם לניצחיים הוא השיר המהפכני Blue Monday שיצא בשנת 1983 והפך לסינגל ה-12" הנמכר ביותר של כל הזמנים. זהו שיר שבישר את בוא הדאנס בעשור שלאחריו והיה המיזוג הכי מובהק של רוק ואלקטרוניקה. אני זוכר אותו כשהוא רק יצא, איך הוא העיף אותי. ועד היום מבחינתי הוא אחד השירים משלושת השירים הכי אוהבים עלי בעולם.
בשנת 1998 הלהקה התאחדה ומאז הם הוציאו שני אלבומים. Lost Sirens הוא האי.פי החדש והוא מכיל שני שירים מהאלבום הקודם במיקס שונה. במושגים של פעם זה יכל להיות אלבום. יש בו 8 שירים עם קו מוזיקלי אחיד ומספיק דקות. אני מאד אהבתי. בניגוד להרבה מאד יוצרים ותיקים (ראה דיוויד בואי) שבבגרותם מתחילים להתעייף, ניו-אורדר הביאו שירים מאד שמחים וטובים אחד אחד.
בסופהשבוע נסענו כל המשפחה לראות את השלג בגולן וכל הדרך הקשבנו ללוסט סיירנס איזה 5 פעמים. הילדים שלי אהבו מאד את השיר I've Got a Feeling שהוא גם שיר השבוע. השיר הזה הזכיר להם מנגינה מדובני איכפת-לי. אני אהבתי אותו גם וגם מאד את  I Told You So. חוץ מזה העטיפה אדירה. הצבעים האלה עושים אפקט..

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !