לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 18 בספטמבר 2012

סוף עונת התפוזים - The Raw Men Empire

 
 
סוף שנה עברית, והאמת היא שאני מאוכזב...אפילו מיואש. בכל חג יהודי אני משתדל לתת פה קצת מוסיקה ישראלית, והשנה כמעט שלא מצאתי כלום. למה אין לנו עוד איזה אריק איינשטיין או איזה ברי סחרוף ? למה ??? יש די הרבה מוסיקה שיוצאת, אבל שום דבר שנשאר. מה שאני אוהב אצל שני אלה שציינתי הוא שהם ניסו והצליחו להיות פורצי דרך במוסיקה, ויחד עם זאת הם המשיכו לתת המון כבוד לעברית, ולישראליות. אריק איינשטיין הביא אלינו את הסיקסטיז ובעצם את הרוקנרול, ברי סחרוף שילב ניו-וייב, רוק אלטרנטיבי, עם דאנס ומזרחית ויצר משהו חדש. משהו שאין בשום מקום אחר בעולם. למה אין עוד מוסיקאים כאלה ? או שיש את שלום גד והיהלומים, שכותב אחלה טקסטים, אבל לא מקדם אותנו מוסיקלית למקומות שעוד לא היינו בהם; או שיש להקות כמו  The Raw Men Empire שמביאים אלינו את זרם הבלוז הפאזי-קראנצ'י, אבל למעשה, כיוון שהם לא כותבים בעברית, הם לא ממש מבייתים אותו והופכים אותו לשלנו, לישראלי.  תגידו מה שתגידו על החקיינות של משינה - הם הצליחו לקחת את כל רוח הרוק של התקופה שבהם הם פעלו, והפכו אותו לחלק מאיתנו. מהסקא ששטף את בריטניה, ועד הגראנג' מסיאטל - הכל היה ישראלי. אני לא רואה שמישהו עושה את זה עכשיו. כולם מכוונים לעבר הצלחה בינלאומית אל עבר פסטיבלים עולמים, אבל אם תשימו לב טוב טוב אז הישראלי היחיד שבאמת מצליח שם הוא  של עידן רייכל שבעצם יוצר בעברית.
קוטנר ממליץ לכבוד החג על אלבומים ישראלים, והאמת שזה מייאש. אין לי שום דבר נגד יהודית רביץ, אהוד בנאי ופוליקר, אבל אני רוצה לראות מוסיקאים צעירים בסדר הגדול שלהם. עשרת הקליפים של השנה, היו יותר טובים מהמוסיקה שהם מנגנים, מה זה אומר עליהם ? מה זה אומר עלינו ?
 
אז מכל זה נשארנו עם הקליפ הנהדר בסלוואו מושן של  The Raw Men Empire. גם תיסלם התחילו באנגלית.  השיר דווקא בסדר, רק דחילק, שיתרגמו !
The Raw Men Empire - Orange Land


ויש עוד שיר נהדר שלהם בבנדקמאפ. איתו באמת עפתי. ושוב.. שיתרגמו !
No One Here

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !