לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 25 בספטמבר 2012

יום כיפורים שמח

אלוהים לא ברא לנו יצרים כדי שנתגבר עליהם. אלוהים ברא לנו יצרים כי הם המנוע של העולם הזה. אבל מה שהדת שלנו מנסה לעשות (ובעצם כל דת) היא לגרום לנו להשתמש ביצרים האלה בצורה נכונה. יש לכם יצר מיני ? בבקשה פרו ורבו ומלאו את הארץ ,רק אל תנאפו ואל תחמדו את אשת רעכם. יש לכם יצר גרגרני ? בבקשה רדו בדגת הים ובעוף ובכל הטוב שיש רק אל תאכלו כמו חזירים, בלי חשבון ובלי הגבלה. יש לכם יצר של קנאה ותחרות ? אז תעבדו,, אל תגנבו ואל תרצחו. יש לכם יצר לסגידה? בבקשה תסגדו לאלוהים, תסגדו לטבע ולעולם כולו, אל תסגדו לאדם כזה או אחר או לאלילים. התעייפתם ? אתם מרגישים שאתם יותר מידי רצים אחרי חומרנות ? בבקשה נוחו פעם בשבוע, תנו לנפש ולנשמה מרגוע. חפשו את הרוחניות שבכם אז יהיה לכם קצת פחות דברים.
הבעיה היא שרוב בני האדם לא מבינים את זה. הדתים חושבים כמו ילדים קטנים שמרוב שהם רוצים שאלוהים יאהב אותם, אז הם מגבילים על עצמם עוד ועוד חוקים ומגבלות. והחילונים סולדים מכל דבר שמריח מסגרת ובעיקר זיקנה. מאז שביאליק כתב על הגווילים העתיקים שהוא למד מהם, אף כבר לא רוצה להתקרב. אני בעצמי מרגיש שהייתי רוצה ללמוד יותר. אולי אלך לי לבית המדרש החילוני  השנה. הבורות שלי מטרידה אותי.
השבוע קראתי מאמר של ירון לונדון שטוען שסטטסטית אין קורלציה בין התנהגותם של אנשים שצמים לבין אלה שלא. אני חושב שהוא לא יכול לבדוק את הנושא כש- 70% מהיהודים בארץ מקיימים את יום הכיפורים. מה שצריך לעשות הוא להשוות בין פשיעת היהודים בארץ לפשיעה בארצות אחרות. ופשיעה היא עדין לא חזות הכל. יש הרבה עניינים מוסרים שאינם נחשבים לעבירה פלילית.
דרך-אגב, אני לא מבין  את קשר הין שעון החורף לאלי ישי. בבית הכנסת שבו אני מתפלל מתחילים את התפילות בשעה שש בבוקר, בגלל שעון החורף. כי אחרת לא יספיקו את התפילות. מצד שני כל תקופת הסליחות כבר עברה, ואז זה באמת יכול להועיל.
 
My Morning Jacket - Evil Urges 

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !