לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 4 באוגוסט 2012

נבדק ונמצא פרימיום - מבחינה סטטיסטית

פתיחה
אם נחשוב על זה לרגע, אז מבחינה סטטיסטית יש הרבה יותר סיכויים למצוא מוסיקה "ישנה" טובה, מאשר מוסיקה חדשה טובה. וזאת מהסיבה הפשוטה שמוסיקה "ישנה" היא בעצם כל המוסיקה שהצטברה עד היום בעולם, והמוסיקה החדשה היא רק חלקיק קטן שמתווסף לכל המאגר העצום הזה. יש רק שני דברים קטנים שמקלקלים את הטענה הסטטיסטית הזו: הדבר הראשון הוא שבכל שנה יש יותר יותר אלבומים ויותר ויותר שירים חדשים שיוצאים. זה קשור לכך שאנחנו צורכים יותר ויותר מוסיקה, מאז שיש אינטרנט ואייפוד, אבל גם לכך שהיום הרבה יותר קל להקליט אלבומים ושירים. די- ג'י ידוע אמר לי פעם שבכל יום יוצאים אלף שירים חדשים, לעומת כמה עשרות בלבד שהיו יוצאים בעבר בתקופת התקליטונים מוניל. אבל, מה שלא השתנה הוא כמות השירים הטובים שיוצאים היום. לטענתו, בשבוע אחד יוצאים רק עשרה סינגלים טובים,  וזה לא משנה כמה שירים חדשים בסך-הכל יוצאים.
מה שבעיקר משנה את כל הנחת היסוד של הדיון הוא שמוסיקה חדשה היא לעולם מעודכנת ורלוונטית לתקופה שבה אנחנו נמצאים, יותר מכל תקופה אחרת. זה עניין של סגנון, של צליל של תקופה והתפתחות מוסיקלית. כן, המוסיקה מתפתחת היא מתקדמת לאן שהוא, היא עוברת מסע בזמן, יחד עם כל ההיסטוריה האנושית. קשה לי להאמין שמישהו היה מתלהב מג'ניס ג'ופלין בימינו, סרג'נט פפר נשמע לגמריי מיושן בימינו, ואם היה נולד ג'ימי הנדרקיס חדש, אז היו קוראים לו פרינס. מלבד זאת בהאזנה למוסיקה חדשה יש תהליך של גילוי, לא רק ברמה האישית, אלא גם ברמה החברתית. וחלק מהנושא הוא מה הקולקטיב כיום שומע. והקולקטיב שומע את מה שהוא שומע עכשיו, ולא את מה שיצא לפני עשר שנים.
אבל היום בנבדק ונמצא פרימיום נשתדל לפסוח על כל הסיעפים ולהנות מכל העולמות. גם חדש וגם בציר ישן וטוב:

Arctic Monkeys - London Olympic Games 2012
אז הקולקטיב העולמי צפה בטקס הפתיחה של המכביה, סליחה, האולימפידה. שבו הופיעו כל המוזיקאים החשובים בהיסטוריה של אנגליה. ורק אני לא צפיתי בכך. אז אם למישהו יש קישור לטקס הפתיחה אני אשמח. מה שהצלחתי למצוא זה את הארקטיק מאנקיז שגם חידשו שיר של הביטלס על הדרך.



הנה הוא כאן בגירסת אולפן נקיה
Arctic Monkeys - Come Together

My Morning Jacket  - Outta My System //Washed Out remix
רמיקס צ'יל וייבי יפה, של וואש אווט לשיר של מיי מורנינג ג'קט מתוך אלבומם שיצא שנה שעברה

My Morning Jacket - Outta My System //Washed Out remix


John Cale - I Wanna Talk 2 U
משפט של אימהות שהילדים שלי לימדו אותי: "אני לא רואה שאתה מקשיב לי"..אני אוהב את השיר החדש הזה של ג'ון קייל. באופן כללי כל הכבוד לו. אני מעריך אנשים מבוגרים שממשיכים ליצור. יכול להיות שכאשר אגיע לגיל יותר מופלג מגילי אחשוב אחרת...שזה שמן לנוח, אבל בינתיים אני מצדיע לותיקים

John Cale - I Wanna Talk 2 U


Rick Ross – Hold Me Back
בפינת הראפ היום ריק רוס. כמה דחפו לי דיסקים של ראפרים בכל פינת רחוב בניו-יורק, לוס אנג'לס וסן-פרנסיסקו. עוד לא יודע להבדיל בין טוב לפרימיום, אבל זה אמור להיות טוב. אני אוהב את הגוף האתלטי שהוא מציג ברוח האולימפיאדה

Rick Ross - Hold Me Back


Liars - Brats
הנה דוגמא למוסיקה עכשווית, שמסקרנת אותי. אני לא מתחייב לכך אני אוהב אותם מחר. שיר חדש.

Liars - Brants


The Durutti Column - Destroy She Said
וזו דוגמא למוסיקה "ישנה" שממשיכה להקסים. שיר שהכרתי בזכות נמרוד.
The Durutti Column - Destroy She Said

Van Morrison - The Way Young Lovers Do
השבוע היה ט"ו באב הייתי פטור ממנו עקב העייפות מהטיסות, אבל איזה כיף זה להקשיב לשירי אהבה כאלה טובים ביום כזה [ותודה לרון שהעלה אותו מהאוב]
Van Morrison - The Way Young Lovers Do

Mirel Wagner - To The Bone
אהבה זה כואב. זה כואב כשאתה אוהב, וזה כואב כשכבר לא אוהבים אותך. שיר פולק-שחור ערום חדש ויפה.



Mighty Mike - Imagine a jump //John Lennon vs. Van Halen
ולסיום דוגמא מדהימה לאיך שאפשר ליצור מוסיקה "ישנה" משהו חדש ויפהפה. מאשאפ חולני של אימג'ן של ג'ון לנון עם ג'אמפ של ואן אלן [ותודה לאמיר שמצא את זה]. עוזר לי להתענג על החלק של הטיול בקליפורניה.

Mighty Mike - Imagine a jump //John Lennon vs. Van Halen

Beast - Everest Cale
שיר השבוע שעבר


שהחיים יהיו טובים אליכם והמוסיקה פרימיום !



פוסטים אחרונים וממש שווים !