לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 20 ביוני 2012

מיקסטייפ השבוע - פול מקרטני

הסטילס מתוך לילה של יום מפרך [שמצא איתי כ.]
פול מקרטני חגג יום הולדת 70 אתמול, ומסתבר שמאד אופנתי עכשיו לאהוב אותו. אחרי שכל העולם עבר בשנות השיבעים והשמונים לאהוב את ג'ון לנון, ושבשנות התישעים ואלפיים את ג'ורג' האריסון, הגיע שוב העת לאהוב את הנער הניצחי. אחד מגאוני המוסיקה של ההיסטוריה של המוסיקה בכלל. לא פחות ממוצרט בך ובטוהבן. לזכותי אני יכול לומר שאני אוהב אותו לפני שזה היה אופנתי. ההופעה שלו בארץ הייתה אחת החוויות הכי חזקות שהיו לי בחיים. אפילו חלקתי זאת עם רונה קינן. אז חשבתי שיהיה נחמד לערוך איזה מיקסטייפ נחמד לכבוד האירוע. לא יהיו כאן שירים של הביטלס [אבל יש כאן] אלא שירים שלו מהתקופה לאחר מכן. מצד אחד אי-אפשר שלא להתמוגג מהם, ומצד שני אי-אפשר שלא לשים לב לכך שהסינרגיה שהיתה בחיפושיות היתה נשגבת וחד פעמית. עוד דבר שהוא היה בו בר מזל זו מערכת היחסים שלו עם אישתו הראשונה לינדה מקרטני - אין דברים כאלה. במערכת היחסים של יוקו אונו ולנון היה משהו אקצנטרי וגם לא סימטרי - הוא היה הרוס עליה והיא עשתה לו טובה (הייתי חייב להשוות) - אבל כאן הסיפור שונה לגמריי. אני גם אוהב את העובדה שתמיד היה חשוב לו הזוגיות ושהוא טרח להתחתן בשנית..ואף בשלישית. הבן-אדם צריך לב לאהוב, וזה יפה. 
Listen To What The Man Said
Junk
Ram On

אחד משירי האייטיז האהובים עליי ביותר:
No More Lonely Nights


Nineteen Hundred and Eighty Five
Uncle Albert/Admiral Halsey

בניגוד לשמועות..האלבומים האחרונים שלו לא כאלה איי איי איי. הם לא מביישים, אבל אין בהם דבר שאפשר לשאת מהם הלאה. הדבר האחרון שהוא עשה שהתרגשתי ממנו הוא השיר הזה שהוא כתב ללינדה כשהוא התחתן עם הת'ר הביץ'
From a Lover to a Friend


והוא עוד חשב שהוא ילך לפני לינדה..
My Love

שיר שבו הוא מנגן את כל הכלים. היה להיט גדול כשהוא רק יצא. שמעו אותו בכל מקום
Coming Up


שני גאוני פופ
Say Say Say

כבר נמאס לי מהשיר הזה, למרות שהוא מושלם. אבל זה אולי מסביר על מה האיש מתעקש
Silly Love Songs
וגם קישור לכתבה יפה של אורי משגב בהארץ
וגם ארכיון הגרדיאן הכין לכבוד יום ההולדת שלו דף מיוחד עם מלא כתבות עליו מכל השנים 

פוסטים אחרונים וממש שווים !