לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 8 ביוני 2012

נבדק ונמצא פרימיום -מורשתי


לא יודע באיזה אתר שרון רז מצא את זה - מעריצי רוברט סמית' הדפוקים
פתיחה -
הבלוג הזה הוא יותר בעניין של גילויים של מוסיקה חדשה מאשר התרפקות על העבר. וגם כשאני מביא דברים מהעבר, אלה בדך-כלל גילויים עבורי. אבל לפעמים, אני חושב שחבל שמישהו שיש לו רקע מסויים לא יעביר אותו הלאה. אז הפעם נבדק ונמצא פרימיום קצת יותר ממורשתי.

קיור בפרימוורה
עד שלא קראתי מה שכתבה כוכבית על פסטיבל הפרימוורה שמתקיים בברצלונה, לא ממש קינאתי [קישור]. זה הופך להיות פסטיבל הרוק המוביל של אירופה. ההופעה של הקיור בפרימוורה היתה הופעה של חגיגות 30 השנה. וצריך להודות לאלים שגם אנחנו יכולים לצפות בה פה:
The Cure LIVE @ San Miguel PrimaveraSound Festival 2012


ניק קייב בישראל
כמעט 20 שנה עברו מאז שניק קייב הופיע בנמל חיפה בפסטיבל הבלוז בשנת 93, ורק השבוע מישהו העלה את ההופעה ליוטיוב. זה היה אחרי שהוא הוציא את The Good Son ואת Henry's Dream. אני לא אהבתי את התפנית הזו שהוא עשה, בסגנון. מבחינת התפתחות זה אולי אחלה, אבל פתאום זה היה פחות מידי מחוספס בשבילי. והאמת שזה היה די מעצבן לגלות שיש לו כל כך הרבה מעריצים בארץ. מה באתם פתאום והצטרפתם לחגיגה ועשיתם ממנו שלמה ארצי כשאנחנו מקשיבים לו משנת 81. זו היתה התחושה שלי אז. אני רציתי ואהבתי את האלבומים המוקדמים, ויש בהופעה הזו גם מזה. היום כשאני צופה בזה אני מתמוגג כמו כולם. מה גם שבהופעה הוא זועם ורושף את השיר The Good Son וזה כבר הרבה יותר טוב.
Nick Cave - נמל חיפה 1993 חלק 1/2


Nick Cave - נמל חיפה 1993 חלק 2/2





מעבירים לרטרו - שנות השמונים
בשנות השמונים גם לפופ היה טעם של עוד. בחיי ששכחתי את השיר הזה עד שאיזה חבר הזכיר לי. לפעמים שאני חושב על הג'ט לג של השנים שמקשה להקשיב לדברים מפעם, כי יש הקשר תקופתי מסויים, ומה שהיה פורץ דרך בזמנו כיום נשמע מיושן, אבל הרבה מאד פעמים דברים נשמעים גם היום עדין ממש ממש טובי. כמו זה:

Midge Ure - If I Was


בשנות השמונים אירופה עוד לא היתה שוק משותף, העולם היה פחות גלובלי, לא היתה מלחמה קרה, ובקמבודיה היה רעב. בגלל שהאייטיז זוכה יחסית ליחס טוב, שירים כאלה נעלמים בהמון. וקים ויילד מלכה:

Kim Wilde - Cambodia


בדיעבד זה נשמע לי שיר הרבה יותר חכם ממה שזכרתי. לא טראש בכלל:
Thompson Twins - We Are Detective














החיים שלי יותר מעניינים ממני כשהייתי ילד קטן. אז בקושי היו מכוניות, היינו משחקים "מדרכות"* ברחוב הכי סואן בפתח-תקווה . ובבלוק שלי גרה משפחה שהיו נשואי תערובת - היא היתה יהודיה ממוצא עירקי, והוא היה ערבי. היו להם שני ילדים משותפים..הוא היה נשוי גם לעוד אישה ערביה, שגרה איתו בכפר. היו להם מוסטאנג וקאדילק. אתם קולטים ??? בחניה של הבנין שלי, ברחוב רוטשילד בפתח-תקווה, בבנין בן 4 קומות, ליד בנק לאומי והמשרדים של חברת חשמל, חונה קאדילק לבנה, ומוסטאנג צהובה עם מדבקה ענקית כזו של נשר על כל מכסה המנוע. והקאדילק לא היתה ישנה, אלא בערך כמו זה שבקליפ למטה. היתה להם גם טלוויזיה צבעונית בשנת 1975, וכל מה שאפשר היה לראות בא בצבע זה שידורים מירדן, כמובן שעוד לא היה וידאו. אני לא הבנתי אז שהוא היה סוחר סמים. הייתי משחק עם הילדים שלהם לפעמים... היינו הורסים בתים של נמלים, ואח"כ יושבים על המכסה המנוע ועושים פוזות (עוד לא היה אטארי אז שיחקנו קומבאט סולז'רס עם נמלים). בסוף רצחו אותו.בכל זאת נזכרתי בזכות השיר שאיתי כ. הביא
 "מדרכות" זה משחק שבו משחקים שני ילדים. כל אחד עומד במדרכה בצד השני של הרחוב. וכל אחד בתורו זורק את הכדור לכיוון השני במטרה שהכדור יפגע  בשפת המדרכה ויחזור אליו. אם הוא מצליח אז יש לו נקודה.

Darondo - Listen To My Song




פוסטים אחרונים וממש שווים !