לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 20 באפריל 2012

נבדק ונמצא פרימיום - אם כבר לחיות, אז בהופעות חיות


פתיחה
אני לא כל-כך איש של הופעות חיות. בשנים האחרונות אני הולך ליותר הופעות, וגם היו תקופות בעבר שבהם הלכתי יותר להופעות, אבל כל הקונספט נעים ככל שיהיה, לא עד כדי כך מפתה אותי. בעיקר בגלל שהוא דורש ממני מאמץ והתארגנות נכבדת. אבל בסופו של דבר כמובן שכל הופעה טובה מתגמלת, למרות העייפות וההאנג אובר ביום שאחרי, ושיבוש כל המערכות השעון הביולוגי השוויצרי שלי. במיוחד בארץ כשההופעות מתחילות סתם כל-כך מאוחר. זה ממש גורם לאנשים עובדים לחשוב פעמיים לפני. מצד שני השבוע התמלאתי קנאה באנשים שאני מכיר ושהיו בהרבה הופעות. אז כדי לפצות ערימה קטנה של הופעות טובות שאת חלקם הגדול אי-אפשר לשחזר, אלא רק דרך האינטרנט, שזה ממש פה:

Springsteen - I wanna be sedated
בקרב חובבי האלטרנטיבה ברוס ספרינגסטין לא נחשב. אולי בגלל שהוא כל-כך הצליח..לא נורא עוד יחזרו אליו בגעגועים עוד כמה שנים. אבל רק כדי להזכיר לכם מאיזו סביבת עבודה הוא הגיע, קבלו אותו עושה את I wanna be sedated של הראמונס - תענוג.

Bruce Springsteen - I wanna be sedated


The Cure - 1980 07 18 Apeldoorn
הגענו לימים שבהם הקיור נחשבים ליותר קלאסיקה מהפינק פלוייד. גם בגלל שהפינק פלוייד די המאיסו את עצמם, וגם כי אנחנו כבר לא מסוגלים להקשיב לקטעים ארוכים, פשוט מפני שיש כל הרבה מה לשמוע, ואין לנו פנאי להתמסר לחיים מונוגמים בני 15 דקות עם קטעי פרוגרסיב ארוכים. השירים של קיור המוקדמים נשמעים היום יותר טוב מאי-פעם, יש איזה רזון ודיוק בצליל יחד עם משהו בלתי מתחנף ונצחי. הנה הופעה מתחילת דרכם לפני שצמחו לרוברט סמית' שערות בבית השחי.
הפלייליסט כולל את: “A Reflection,” “Play For Today, “In Your House,” “M,” “Jumping Someone Else’s Train,” “Another Journey By Train,” “A Forest.”

The Cure - 1980 07 18 Apeldoorn


Band of Horses - Long Vows - חדש !
שיר חדש ללהקה האהובה עליי בנדס אוף הורסס. גם זה מתוך הופעה חיה

Band of Horses - Long Vows


Pink Floyd - The Dome , Brighton , UK , June 28 & 29 , 1972
אם להיות הוגנים, אז גם הפינק פלוייד נשמעו רעננים וטריים ולא מנופחים כשהם היו בתחילת דרכם. הנה הופעה שלהם משנת 1972 שבה אפשר גם לחוש את המעבר מפסיכדליה לפרוגרסיב רוק, או שבעצם להבין שלא תמיד אפשר לקטלג כל דבר. זו הקלטה נדירה של הופעה מצויינת עם שני קטעים שלהם שנקראים: Careful With That Axe,Eugene , Set The Controls For The Heart Of The Sun



Wilson Pickett
ולסיום, וילוסון פיקט עוד סוג של ג'יימס בראון. קשה להאמין כמה כוח יכול להיות בסול הזה. הופעה משנת 1968 שמתועדת על-ידי הטלוויזיה הגרמנית. יש עוד כל-כך הרבה סול וינטאג' לגלות בעולם הזה. מלודיש יה.

Wilson Pickett


וגם בהופעות חיות:
החיים יפים והמוסיקה פרימיום !

פוסטים אחרונים וממש שווים !