לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 11 בנובמבר 2011

נבדק ונמצא פרימיום - 11.11.11


▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬(ஜ۩۞۩ஜ)▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬­­­­­­­▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC!

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬(ஜ۩۞۩ஜ)▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬­­­­­­­▬

פתיחה - 
זה לא בלוג של שתיקות ארוכות, אבל הכותרת הזו מצאה חן בעיניי. היה שבוע טוב השבוע, בכל מה שקשור לאינטרנט ומוסיקה. השילוב המוצלח הזה מניב כל הזמן הפתעות והנאות אין קץ. דפדפו קצת למטה ותמצאו לפחות שלושה אלבומים חדשים טובים, וגם כמה שירים מופלאים. אבל תעשו את זה אחרי הפוסט הזה, כי גם בפוסט הזה יש הרבה הפתעות והנאות. הפוסט הזה מתחיל קצת טראשי ויהפוך ליותר "רציני" ככל שתתקדמו, אז בואו נתחיל:


Duran Duran - Girl Panic!
קליפ הוא בסך הכל אמצעי לקדם מוסיקה, ה"וידאו לא הרג את הרדיו-סטאר", להיפך, בעידן האינטרנט הוידאו הפך לאמצעי הלגיטימי להקשיב למוסיקה מבלי לדפוק את היוצרים. כל קליפ שמכבד את עצמו יוצר תוכן חדש ונוסף לשיר, ומידי פעם יוצא קליפ שהרבה יותר חשוב מהשיר שמושמע ברקע שלו. הדוגמא הבאה היא כזו. דוגמניות העל לשעבר מגלמות אלטרו-אגו נשי של חברי להקת דוראן דוראן. זה זה מאד מעניין לראות נשים סקסיות מתבגרות, לי זה עושה רק יותר טוב, לטעמי סינדי קרופורד הרבה יותר סקסית היום. זה אולי נשמע סופר-טראשי אבל זה מרהיב. קחו שתיה וסנדביץ' ביד, עד שיגמר הקליפ תהיו רעבים



CSS - City Grrrl ft. Ssion
לא ממש חובה, אבל שווה איזכור, הקליפ החדש של CSS שבכל שבוע אחר היה זוכה למעט יותר פרגון [קישור]

Sasndro Perri - Impossible Space
[תודה ליובל קאולי] סנדרו פרי הוא קנדי ! כמה שאני אוהב מוסיקאים קנדים ונופל בצליל שלהם זה עוד לא ברור לי איך. הוא כבר הוציא איזה עשרה אלבומים, בתחילת דרכו תחת השם Polmo Polpo ומשנת 2006 בשמו כסנדרו פרי. קצת קשה לתאר איך נשמע האלבום החדש שלו, Impossible Spaces, משהו כמו פולק אקספרמנטלי עם נגיעות של בוסה נובה ואלקטרוניקה. מוסיקה אידאלית ליום שישי אחר הצהרים, או ליום שבת, וכל האלבום להזרמה:

Impossible Spaces - SANDRO PERRI by Constellation Records

טעמתי אצל אחרים - המיטה ריקה
בזמן האחרון התפתח דיון בין העיתונות הכתובה, לאינטרנט (בעיקבות מאמרו של רענן שקד בידיעות) על כך שבעתיד המאד קרוב יפסיקו לשלם לכותבים. בועז כהן כתב בהמשך לכך על מקרה שקרה לו, ומאז הוא מפגיז באין-סוף פוסטים חינמים על עטיפות תקליטים אהובות ועל עטיפות תקליטים מגוחכות, וגם על מוסיקה. אני מאמין שאנחנו על סף של שינוי רדיקלי בנושא הזה, אנחנו בקצה של המטוטלת, ובסופו של דבר המצב יתהפך - כי פשוט אי-אפשר להמשיך ככה ! מי שמקצועו כתיבה חייב לקבל על כך תקבול ראוי ! מצד שני יש מקום לכתיבה חובבנית באינטרנט, וכשאני כותב חובבנית אני לא מתכוון למשהו שנעשה כלאחר יד, אלא להיפך, למשהו שנכתב ביד רגישה שפותחת חרכים של אור לתוך נפשו של אדם.דוגמא טובה לכך היא הפוסט "המיטה ריקה" מתוך האייפוד רעב [קישור]. והשיר החורפי הבא:

Motorama - Empty Bed



Ponys - I Love You //Cuz You Look Like Me
ונסיים במשהו מתחילת העשור הקודם. הגיטרות האלה הם בדיוק כמו שאני אוהב. נושא השיר: "אני אוהב אותך כי את נראה כמוני". ראיתי פעם תוכנית מדעית כזאת שהראתה שגברים נמשכים לנשים שנראים כמו הגירסה הנשית שלהם, וגם להיפך. מצד שני גברים נמשכים לכל דבר.



מאפריקה באהבה
[תודה לאיתי כוחיי] אמרתי לכם שהפוסט הזה הולך ונהיה יותר ויותר רציני, ולאו דווקא במובן של חמור סבר, אלא במובן של פנטסטי, עילאי, מרגש, מרומם נפש וכיוצא באלה.
השיר הבא הוא לא מוסיקה אפריקאית קלאסית כי בכלל יש בו בנג'ו, אבל מה זה בעצם משנה. השיר כולה שירת נשמה

Bela Fleck and Oumou Sangare - Djorolen



סאליף קייטה נחשב לקול הזהב מאפריקה. הוא ממאלי והוא נצר למלך מאלי שהקים אותה, בגלל שורשיו המלכותיים יש איסור שהוא ישיר, אבל הוא בכל זאת שר, לא תקשיבו ?

Salif Keita - Bobo


ועוד שיר של סאליף קייטה יותר שמח.

שתהיה לכם פרימיום של שבת !


פוסטים אחרונים וממש שווים !