לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

משינה בונה סוכה לגלעד שליט

בסוף ההופעה של משינה אמש באמפי-שוני יובל בנאי אמר: "תודה לכם, ויש מוסיקה ישראלית בארץ ויש רוקנרול בארץ" איזה כיף ! בסוף ההופעה של משינה בשוני אפשר היה לחלק את הקהל ל"פרקטים", שהבינו שלא יהיה עוד הדרן, ומיהרו לרכב כדי להימנע מהפקק, ול"מקווים" שקראו בקצב "מ-ש-י-נ-ה ! מ-ש-י-נ-ה !". אני בסוף ההופעה של משינה רציתי לראות עוד הופעה של משינה.  אני לא חושב שאני אזכה לראות בימי חיי את ברוס ספרינגסטין מופיע (צריך לעשות לו ברית מילה ולהביא אותו מהר כבר לכאן על תקן היהודי המזדקן, כמו פול סיימון/ צימרמן/ לאונרד כהן)  או את הרולינגסטונס מופיעים. אני לא מקשיב למשינה בחיי היום-יום, אבל לבוא להופעה שלהם ולשמוע את הלהיטים שלהם, זה היה בהחלט לעבור על תחנות בחיי. כדי להפוך את האירוע ליותר מלהיב התארחו גם מוניקה סקס שביצעו כמה שירים של משינה, יחד עם משינה, ולחילופין משינה יחד עם מוניקה סקס ביצעו שירים של מוניקה סקס. יהלי סובול אמר שהם לא התכוננו להופעה הזו רק שבוע של חזרות אלא 20 שנה, ופיטר רוט סיפר איך שהוא חרט על השולחן בבית-הספר את השמות שלהם (לא לנסות בבית) ושמשינה הם בעצם הפסקול של חייו.
משינה הם גם חלק מהפסקול של חיי. אף-אחד כבר לא זוכר להם שהם היו להקת הרוק הישראלית הראשונה שחצתה את מחסום האלבום השלישי. משינה גם ידעו להיות מיינסטרים, וגם היו להקה שעשתה ממש מוסיקה ולא רק שרו שירים. אפשר להאשים אותם שהם רכבו על אופנות מוסיקליות מחו"ל, שהם חיקו את מאדנס, שהם חיקו את הגראנג' של נירוונה, אבל אי-אפשר לקחת מהם את זה שהם התאמצו כל הזמן להישמע שונים. כבר ברכבת לילה בקהיר עם הגילה-גילה בוצ'ה בוצ'י (שזה בשפת האוייב הפרסי שלנו), ובהופעה אתמול הם גם ניגנו טראנס. אני זוכר כמעט כל יציאה של אלבום שלהם, חלק גדול מהם עבר תחת ידי. בשבילי האלבום הכי מושלם שלהם הוא "העמותה לחקר התמותה". אבל אני שמח שמיד אחריו הם יצאו בבעיטה של מפלצות התהילה.
להיות להקה של אנשים, כל-שכן להקה של מוסיקה, זה מכיל המון אהבה או לפחות המון יחסי אנוש. ומרגישים את זה כשמשינה מנגנים. הדבר הכי מדהים הוא איך שהם עושים את הכל בכזו מקצועיות ועם המון רגש כך שזה נשמע אמיתי וכייפי כל-כך. גם השירים מחזיקים מעמד כל השנים האלה. הם לא ניגנו את "שלומית עושה סוכה" אבל הם שרו את "אין מקום אחר" ואת "תחזור תחזור". יובל בנאי אמר שאת השיר הזה הוא כתב בכוונה מסויימת, והוא לא האמין שבסוף זה יהפוך למציאות אחרת, והקדיש את השיר הזה בעצם לגלעד שליט



אפילו הייתי שרוף על השיר הזה שהיה סינגל ראשון שהוציאו משינה אחרי שמיצנו את האלבום הראשון שלהם. ממש בקרוב יוצא להם אלבום אוסף חדש בשם "עסקי הרוקנ'רול"

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !