לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 21 ביולי 2011

נבדק ונמצא פרימיום - YES YES YES !



לפני הכל- 
The Beastie Boys ft. Santigold- Don't Play No Game That I Can't Win
קליפ חדש במגניביישן של הביסטי בוייז. יחד עם סנטי גולד, מה שהופך את הכל להרבה, הרבה יותר פירמיום. סרטון אקשן בסגנון האנימציה של כנפי-הרעם. במאי ספייק ג'ונס האגדי. והסוף קצת מבחיל, אז ראו הוזהרם.

פתיחה
לעוף על אלבום - YES !
אלבום חדש ל-YES ! אני לא יודע להגדיר בדיוק מהי כוס התה שלי, אבל אני לא יכול לומר שזה רוק פרוגרסיבי. ומכל הרוק הפרוגרסיבי שיש בעולם כולל קינג קרימזון, פינק פלוייד וגת'רו טול (כולם אנגלים, דרך-אגב), דווקא YES ?! אני לא אוהב אף שיר ו/או אף אלבום שלהם מהתקופה הפרוגרסיבית. הדבר היחיד שדבק מהם בי הוא השיר האלמותי Owner of The Lonely Heart (שהוא כנראה שיר האייטיז היחיד שהצליח מאד בתקופה כשהוא יצא, ושלא זוכה כיום כמעט להערכה, איזכור והשמעות). את השיר ההוא הפיק טרוור הורן מי שהמציא את Frankie Goes to Hollywood, והוא נשמע כמו Art of Noise - עוד הרכב שטרוור הורן המציא. אז עכשיו YES יצאו עם אלבום חדש, 21 במספר, שהם בנו סביב איזה שיר ישן ונשכח שנקרא Fly From Here, ושאפשר לעוף עליו. שותף לכתיבת השיר וגם להפקה של האלבום החדש הוא אותו טרוור הורן, אלא שהפעם האלבום נשמע כמו אלבום פרוגרסיב של יס. אלבום פרימיום. הביקורת העוקצנית ביותר על האלבום הזה נובעת מהחלפת הסולן המקורי והאגדי של YES, ג'ון אנדרסון, בגלל סיבות בריאותיות, בזמר קנדי בשם Benoît David ששר עד עכשיו בלהקת חיקוי של YES. יש אנשים שמעקמים את האף, אבל התוצאה ממש טובה. ג'ון אנדרסון יכול להרגיש טוב שיש לו מחליף שנותן לו כבוד, Benoît David יכול להרגיש טוב שהוא סוף-סוף שותף פעיל באלבום אמיתי של YES, ואנחנו זוכים לעוד אלבום מצויין של YES, בחיינו ובימיינו אמן ואמן. כאן יש סרטון מגרה בן 3 דקות שמתאר את העבודה על האלבום. וגם שיר:

Yes - Fly From Here Part III - Madman At The Screens


Thurston Moore - Circulation
אלבום הסולו של הגיטריסט של סוניק יות' הוא בדיוק ההיפך מהמוסיקה של להקת האם שלו, למרות זאת הוא אחד האהובים ביותר השנה, כנראה שגם לבק שהפיק אותו יש חלק לא קטן בכך. למעלה סרטון של אחד השירים הכי טובים מהאלבום.



Red Hot Chili Peppers - חדש !
אף-פעם לא אהבתי יותר מידי את רד-הוט-צ'ילי פפרז. היה לפחות שיר אחד שלהם (אני אפילו לא רוצה להיזכר איזה) שכל-כך נטחן ב-MTV שממש נמאס מהם. עכשיו הם לקראת אלבום חדש. מתוכו סינגל חדש. אני מכיר כמה אניני טעם שלא אהבו, אבל אני דבר בסדר עם זה:

Red Hot Chili Peppers - Adventures of Raindance Maggie


Kasabian - Switchblade Smiles
הם נבחרו בשנת 2010 כהרכב הבריטי הטוב יותר במסגרת ה-Brit Awards, אבל אצלנו יש התעלמות כמעט מוחלטת מהם. האמת שהם לא כאלה מבריקים, אבל הם עושים רוק יעיל ואיכותי, לא פחות נאמר מהאדיטורז  המלאים בהייפ אין-סופי



Black Lips - New Direction
בלי הקליפים קצת יותר קשה לי לקבל את הבלאק ליפס. אבל אני יודע שיש הרבה אחרים שאוהבים אותם. בכל מקרה בקליפ הזה יש גלישת גיטרות בהרי שלג, וזה כזה מרענן ומגניב שהייתי חייב להביא את זה לפה.



ויש להם גם אחד בים - גם כן מצנן.



פינת הפורום [תודה ליואל גינור]
David Sylvian
אני כמעט מתפוצץ עליכם פה מכמות של דברים שאני מגלה ומתלהב מהם בפורום, בפייסבוק. אבל אנחנו נלך על מנה, מנה. כל פעם אחת. הנה השיר הזה של דיויד סילביאן, יחסית לא מזמן, מאלבום מ-1999 בשם Dead Bees on a Cake. מתאים בדיוק לחום המתיש.


מעבירים לוינטאג'
אלביס פרסלי הוא המלך. כבר שכחנו את זה. הנה הוא באחד השירים אם לא ה... במבט לאחור בשנת 1970 הוא היה פחות שמן ממה שזכרתי, סתם לא מסופר ומזיע. שימו-לב כמה שקשה לו לסיים שיר. תגידו מה שתגידו, הבחור מלא חיות ומתלהב !



התחפושת שלבש על עצמו אלביס, וכל השואו שמסביב הם קישור טוב להופעה הבאה של דיויד בואי גם כן בשנת 1970, לפני ברלין, עוד לא כוכב גלאם-רוק. יותר נראה כמו זמר פולק, וככה זה גם מרגיש: די עלוב.


הופעות פרימיום
היום ההופעה של פול סיימון מחר אני אכתוב על זה מילה או שתיים, מן הסתם. כהכנה טובה היה נחמד לקרוא את 10 הרגעים הבלתי נשכחים של פול סיימון בעכבר העיר - כי איך נשכח אם לא ידענו.

דברים שצריך להשלים בחיים [תודה לגלי גונן]
המון בריאן אינו -  ברשימת עשרים אלבומי האמביינט של כל הזמנים.

פלפלים חמים צריך לגרוב
משחק חבילה
למבוגרים שבינכם - כוכבי רוק והחבילה הבולטת שלהם. שום דבר מפורש מידי, למי שמצפה, או להיפך מתרעם (אם יש כזה).

משחק מילים
ולסיום, אם רק תהיתם מה המילה הארוכה ביותר באגלית, אז הנה היא:  Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu ויש לה גם משמעות כזו.


עוד דברים שהיו כאן השבוע
שני אלבומים מצויינים: של להקה מנצ'סטרית צעירה ומיסתורית בשם Wu Lyf, ושל מיץ תפוז דם שהוא בעצם Lightspeed Champion; חוץ מזה היו פה: שיר חדש לקאלווין האריס, וקליפ שבוע קורע.

אלבום להזרמה
Little Dragon היא להקה משבדיה שמזכירה לי הכי הרבה את The XX אבל עם טאצ' יותר חם. הזמרת האוריינטלית מכניסה למוסיקה שלהם איזה נופך מהמזרח הרחוק. לאלבום שלהם קוראים Ritual Union והוא ניתן כולו להזרמה. וגם שיר יפה שהם מבצעים בהופעה:



זהו להשבוע, מקווה שנהנתם
שתהיה לכם פרימיום של שבת !

פוסטים אחרונים וממש שווים !