לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 20 ביולי 2011

קליפ השבוע: עונת החתונות (אזהרת צפיה)

כבר כתבתי פה בכמה הזדמניות שאני בעד מאסר ממושך לכל גבר מעל גיל 30 שעדין לא התחתן. אם לא מאסר, אז לפחות איזה מס הכנסה מיוחד, או סתם דו"ח תנועה -תשלום מזונות לכל הילדים שלא נולדו לו על-סך 400 ש"ח לילד, או משהו דומה. גברים היום מפחדים להתחתן, ויותר מפחדים להתגרש, אבל כמו שאומר חבר מבוגר מהעבודה שלי, שיש לו 4 ילדים משלוש נשים: "יותר מכובד להיות גרוש זקן, מאשר רווק זקן". אם תשאלו אותי, אז אפשר לשקול להחזיר את הביגמיה (בהסכמה של כל הנשים), ואפילו את הפוליגמיה (שוב, בהסכמה), העיקר להתחתן.
אנחנו בעיצומה של עונת החתונות. אני מניח שככל שאתם יותר צעירים, אתם מרגישים את זה יותר בכיס - גם כי אין לכם יותר מידי כסף, וגם כי יש הרבה חברים שמתחתנים. תמיד בחתונות נדמה שהכלות יותר מאושרות מהחתן, על ההזמנה היה פעם כתוב שהכלה מתחתנת עם ב"ל, כלומר: "בחיר ליבה". כי באמת הנשים הם שבוחרות את הגברים, אבל כמו שנאמר: הגברים בכל זאת הם אלה שמחליטים. מצד שני כל מוסד הנשואים ובמיוחד התארים "בעל"  ו-"אישתי" נתפסים כשובניסטים. המודל של מוסד הנישואים הוא מודל פטריאכלי, בניגוד למודל המטראיכלי שעדין קיים באיזה שבט נידח באפריקה. התרבות שלנו (וגם של הנוצרים) התחילה עם עשרת הדיברות, עם אלוהים ועם "כבד את אביך ואימך". ולא סתם אביך נמצא לפני אימך. כי לכבד את האמא זה יצר חייתי, לכבד את האב זה עניין של תרבות. בחברה המטראכלית (שהיתה נפוצה יותר בימי קדם) הנשים יולדות ילדים לכמה גברים, אין מונוגמיה, אין חתונה. בדרך-כלל יודעים מי האבא של כל הילד, אבל הילד לא קשור לאבא, ולאבא אין שום מחויבות. בחברה מטריאכלית לפעמים יש לאישה גבר שחי איתה לתקופה מסויימת, ולפעמים לא. לכאורה יש כאן חירות לאישה, למעשה מדובר בהפקרת ילדים ונשים. אז כמו שאמר שי גולדן אתמול אצל גיל ריבה בטלוויזיה: נישואים זה לא משהו, אבל זו האלטרנטיבה הכי טובה (ציטוט מאד לא מדוייק).
בקליפ למטה יש אישה עם בגדי כלה ונעלי עור, שמתעללת בגבר הלבוש בבגדי חתן אך הקשור לכסא, יש כמה אפשרויות להבין את הסיפור הזה:
א. הם התחתנו ואז היא מתעללת בו כאיזה משחק מקדים (לא סביר)
ב. הם עמדו להתחתן והוא ברח ברגע האחרון, אבל היא תפסה אותו ועכשיו היא מתנקמת
ג. היא האקסית המיתולוגית והיא חטפה אותו ממש ברגע האחרון מחתונה של מישהי אחרת, ועכשיו היא תראה לו מה קורה כשמבטיחים בגיל 16 להישאר לנצח ולא מקיימים
ד. הם חברים כבר 4 שנים והוא עדין לא רוצה להתחתן, אז היא לבשה בגדי כלה, הלבישה אותו בבגדי חתן ואפתה עוגה ועכשיו היא מראה לו מה זה לא להתחתן.
ה. זה בכלל חלום של גבר שעומד להתחתן, והוא מדמיין לעצמו מה יקרה לחברתו רגע אחרי שהיא תהפוך לאישתו
ו. זו אלגוריה למערכת היחסים בין ציפורים לדבורים
ז. כל אפשרות אחרת שעולה על רוחכם (אם יש עוד כזו)

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !