לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 6 ביוני 2011

אלוקים הוא כל יכול - רובין חדש !

אלוקים הוא כל יכול
השבוע הייתי הורה מלווה של הגן של העורך הראשי (בני הקט בן ה-5). הילדים ביקרו בבית הכנסת לכבוד חג השבועות. אני יהודי גאה, ואפילו מסורתי, ומאד שמחתי לראות את האושר והשימחה שמכניסים לילדים בחג הזה. הם שרו שירים, שמעו סיפורים מהרב, רקדו ושמחו. הרב הנחמד עשה עליהם פסיכולוגיה כמו שצריך, וזה עורר אצלי הרבה מחשבות על חופש. כולם רוצים להיות חופשים - רק ממה אלוהים ממה?
עם כל ההערכה והאהבה שלי ליהדות, דת זה דבר שיש לי הרבה הסתייגויות ממנו. אני מאד מברך על מוסדות חילונים שמלמדים תורה, שמלמדים תלמוד, על בתי מדרש חילונים. למעשה, אני חושב שמשם תבוא הישועה. הנה חג  השבועות הזה, הוא חג הקציר וחג הביכורים ובקיבוצים חוגגים אותו הכי יפה, וגם קרוב לכוונה המקורית. אבל חג השבועות הוא גם חג מתן תורה ובמיוחד זה הוא חג שבו ירד משה מהר סיני עם עשרת הדיברות. הרב סיפר לילדים שכשאלוקים רצה לתת את התורה אז כל ההרים ("הגלבוע" ???? "החרמון" ????? - נו באמת ?! איפה הם ואיפה מדבר סיני) ביקשו מאלוקים שיתן מהם את התורה, אבל רק הר סיני שישב כמו ילד קטן וצייתן בשקט, רק ממנו בגלל הצניעות באה התורה. אז אני לא אוהב את החינוך הזה לחוסר יוזמה, ובכלל למה הדתיים עושים את עצמם כאלה מטומטמים, שהם קוראים לאלוהים אלוקים ? הרי זה כל-כך  ברור שלא לכך התכוון הדיבר "לא תשא את שם ה' לשווא".
אח"כ שאלתי את הבן שלי אם הוא צנוע, והוא אמר לי: "מה פתאום ! רק הרים הם צנועים".

אלוקים הוא כל יכול  II
באופן כללי אני חושב שעשרת הדיברות הם הברקה גאונית, הם מניפסט חברתי, ערכי ומוסרי הרבה יותר משהם אבן דרך תיאולוגית. הדת היא רק אמצעי להפוך אנשים לטובים יותר, ומאושרים יותר. בכלל כל אידיאולוגיה צריכה לשאוף לכך: ואהבת לרעך הכמוך. כל השאר הוא המסביב. ואי-אפשר בלי המסביב, כי לצערי בני אדם לא מסוגלים כנראה לחיות בלי פולחן.
בעשרת הדברות כתוב: "לא תנאף". הפתרון של החילוניות הוא החברות בין המינים לפני נישואים (וגם המון להתגרש - שזה לא ממש פתרון). בחברות לפני נישואים אפשר להיות בן זוג, להיפרד, ולמצוא מישהו אחר וחוזר חלילה. יש רק כמה בעיות עם זה: כילוי האנרגיות (כי כמה פעמים בחיים בכלל אפשר להיות מאוהב?), וחוץ מזה שלא נעים להתקשר לחברה ולהגיד לה "סאלמת". תשאלו את רובין.


Robyn  Call Your Girlfriend

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !