לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 20 במאי 2011

נבדק ונמצא פרימיום: אקטיביות


פתיחה- 
אתמול בפארק יערות מנשה נתקלתי בשלט הזה שמכוון לפסטיבל אקטיביזם שמתרחש שם - בדיוק כשהחלטתי להיות אקטיבי ולחזור ולרכב על אופניים. במשטרים טואטליטרים אקטיביזם פירושו פעולות דראסטיות של השלטון, בנוסח תוכניות חומש קומניסטיות של מאו טצה טונג, או להיפך: פעולות מחתרתיות להפלת הממשל. אקטיביזם בארצנו מתלבש על הביטוי הבעייתי "אקטיביזם שיפוטי". אבל, מסתבר, שאקטיביזם במשטר דמוקרטי הוא עשייה, ולא מהפכות, שעושות יותר בלאגן, מכל דבר אחר. מדובר בפסטיבל של תנועות חברתיות סביבתיות, מכל הגוונים, ויהיו בו סדנאות בנושאים כמו:  סקס ופוליטיקה, אקולוגיה נשית, התמודדות עם מצבי לחץ ואפילו על מוסיקה מזרחית. תשלום כניסה המומלץ הוא 60 שקלים לאדם. האוכל הסביבתי והטבעוני כלול במחיר.

דברים טובים שהיו כאן השבוע
אני חושב שזה היה אחד השבועות המוסיקלים האקטיבים ביותר שיכולים להיות. שבוע שעוד נשמע את הדיו בשבוע הבא. קייט בוש הוציאה אלבום חדש שנקרא Director's Cut , וכמו שעושים בקולנוע "גירסת במאי לסרטים", אז היא עשתה רימייק לשירים טובים שלה, שגם לדעתי התפספסו בעריכה המקורית. האלבום של בון איבר כבר דלף לרשת, ומתוכו אפשר לשמוע את השיר הראשון והמרטיט Calgary. ואם חשקה נפשכם ברומבה-אינדית-בריטית אז כדאי לכם להקשיב לאלבום Pala של ה-Friendly Fires.

Reckless Serenade - Arctic Monkeys
למעלה קליפ חדש מתוך אלבום  Suck It And See הרביעי של Arctic Monkeys שגם הוא דלף אתמול לרשת.

FM Belfast - I don´t Want to Go to Sleep Either
"מיותר מידי דבש כואבת הבטן" מרוב מוסיקה איכותית לפעמים נהיה קצת כבד, וצריכים משהו קליל פחות אקטיבי להתבדר בו כמו שצריך. אני זקוק לפופ האיסלנדי המקסים הזה של FM Belfast מידי פעם, מה עוד שזה נראה כמו מסיבה.


Gavin Friday - Able
גאבין פריידיי היה הסולן של הצמד הגוטי האירי משנות השמונים The Virgin Prunes. אח"כ הוא יצא לקריירת סולו שפצחה באלבום המופת Each Man Kills The Things He Loves שזה משפט דכאוני ואסטטי להפליא מבחינה פואטית. מה שאולי מסביר את כל האהבה שהיתה לשחור בשנות השמונים. דיכאון שרק מוריסי ממשיך את המסורת שלו באופן אקטיבי, וללא כל פשרות. אה, כן.. ול-Gavin Friday יצא אלבום חדש, מתוכו שיר הפתיחה הנהדר:

Gavin Friday - Able

Calvin Harris - Bounce
גם לג'וניור בוייז יצא אלבום חדש. ואפרופו דיסקו אז נראה שגם לקלווין האריס יש הריון מוסיקלי אקטיבי ומתקדם. בינתיים שיר חדש !


James Blake - Lindisfame
בינואר הוא נשמע כמו ההבטחה (האקטיבית ) של השנה, והוא עדין נשמע טוב


לא ממש סבלתי - פינת הפולניה הבלתי מתוגמלת
האלבום החדש של מובי אפילו לא מאכזב אותי. הוא יכול לשמש כמוסיקת רקע רק שלא ברור רקע למה. הוא לא מספיק סול לבתי קפה, לא מספיק קצבי לספינינג, ויש קצת יותר מידי שירה בשביל מעליות. האלבום של מובי נשמע כמו גיבוב של טריפ-הופ, ניו-אייג' ויורופופ. השירים הכי טובים בו נשמעים כמו שירים שאולטראווקס היו מוותרים עליהם בשנות השמונים, להלן השיר After. מה שמשפר הוא השירה הנשית שמתווספת מיד פעם, כמו בשיר הכי טוב באלבום Lie Down In Darkness.


טעמתי אצל אחרים
עודד רגב כתב במוסיקה נטו סקירה ממצה של כל האלבומים של בוב דילן. לחלקם תוכלו להקשיב באתר של Radio3net שבו אפשר להקשיב לבערך 1001 אלבומים קלאסים בדיוק. זה כרונולוגי, כך שתוכלו לחזור בזמן ולעבור להווה - רק תמצאו זמן ומקום בלב לכל המוסיקה שיש שם.
עלמא מ-15% חירשות החליטה לעשות מעשה וכתבה שהיא אוהבת את בינוסה - אוהבים אותך עלמא ! "הבחורה אשכרה הטמיעה בשפה האנגלית את המושג בוטילישס. תגידו מה שתגידו, יש לה חמוקיי על והיא גאה בהם ונושאת אותם בגאווה ששמורה למשפחת המלוכה. זה מה שנקרא אישה עם דימוי עצמי בריא (ולא נדבר על זה שלידה ליידי גאגא נראית כמו ילדה בת 14 בתת משקל, או צימוק מיובש וחיוור, חסר כשרון ואופי)." ואם כבר מדברים על הצימוק המיובש אז לא תאמינו, אבל גם היא הוציאה אלבום חדש השבוע.
אור ברנע כותב ב-Ynet על האלבום החדש של קרייזי-אדי  הסולן של פרל ג'אם. הכי מעניין מתוך הכתבה הטובה הזו היא השיחה בינו לבין חברו הטוב של וודר -ברוס ספרינגסטין, כדאי לקרוא.

הופעות פרימיום
קרן אן היתה בשתי הופעות רוקריות מוצלחות בתל-אביב, ובראשון. אורלי נקלר כותבת על זה יפה בעכבר העיר. אני כל-כך אוכל את הלב שלא הלכתי (כי לא ידעתי) אז הזמנתי (באופן אקטיבי) כרטיסים להופעה שלה ב-11.7 במשכן לאומניות. זה בטוח יהיה משהו אחר. אבל אפשר לשבת ולהקשיב ברוגע, וקרן אן בכל זאת נשארת היא.

החיים שלי יותר מעניינים ממני
אני חבר בפורום. זהו ! אני חבר במשהו. אפילו חברות לשופרסל אין לי. זה לא מתוך עיקרון, סתם סוג של התחבאות לכלים (וחוסר באקבטיביזם). כל החברויות בכל החנויות שאתם רק יכולים להעלות בדעתכם, מפוקס וגולף ועד לשילב, הם על שם אישתי. שלשום יצא לי אפילו להשתמש בכרטיסי החבר האלה, במסע קניות בן שעה שאני אורך פעמיים בשנה, ושבו אני מכסה את כל צרכיי ללבוש. אבל אתמול נפגשתי עם כל חבריי הפורום. אם השם נשמע לכם כמו חבורה של מאפיונרים אשר קובעים את גורל המדינה בישיבות סודיות, אז אתם צודקים לגבי השם. אבל בתכלס זו קבוצה בפייסבוק של חובבי מוסיקה מושבעים, קבוצה שבעבר היתה ב-YNET, וחברים חביבים מתוכה הכרתי בקפה דהמרקר, ואתמול נפגשנו יחד לאחר התכתביות אין סופיות בפייסבוק. אני ממש מרגיש שאני גר שם בפורום הזה, ומה שיוצא הוא שהעולם הפיסי, עולם החומר והמפגש פנים אל פנים הופך למצרך מאד יקר בזמן האחרון. אז נפגשנו באופן אקטיבי והיה כיף נורא.

Nick Cave - Remastered
תוספת של אחרי הרגע האחרון: ניק קייב מוציא חלק מהאלבומים שלו לאחר עריכה חדשה לפורמט הדיגיטלי. מה שנקרא Remastered, וזו הזדמנות מצויינת להקשיב לכמה מהם. אני ממליץ במיוחד על Let Love In אלבום שהחזיר את ניק קייב אליי אחרי שהוא צ'עמם אותי למוות עם  ה"בן הטוב" הוא חזר לרוח של Tender Pray, ולאוירה הקודרת והטובה שהוא שולט בה כמו מדריך צופים ב'עש-לילה' . אלבום שחרשתי אותו באופן מאד אקטיבי.


שתהיה לכם פרימיום של שבת אקטיבית !

פוסטים אחרונים וממש שווים !