לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 2 ביולי 2010

שליט ללא שליטה




אני לא יודע למה אני הולך להסתבך עם לומר דברים שאינם פופלרים, ועוד בבלוג שמוקדש כולו למוסיקה, אבל אני כותב את השורות האלה רק כי איכפת לי. אני נגד שחרור של הרוצחים במלון "פארק" בליל הסדר, ורוצחים בקפה "מומנט" ובקפה "הלל" בירושלים. אני נגד שיחרור רוצחים בכלל, אבל בתמורה לשחרור גלעד שליט (או שבויים אחרים שעוד יהיו) אפשר להעמיד ערך מול ערך ולשקול. אני חושב שהחלטת הממשלה (הנוכחית) לאפשר שחרור של 1000 (!!!) אסירים פלשתנאים שמתוכם יותר מ-100 מחבלים שהיו מעורבים בהריגתם של יותר מ-600 ישראלים בתמורה לגלעד שליטה (כפי שפורסם השבוע) היא שערורייתית בפני עצמה. זה שהחמאס אינו מסכים להצעה זו, מראה שהוא לא רוצה באמת עיסקה, ושיש לו זמן. דבר נוסף ברור, שיום אחרי שגלעד שליט ישוחרר מהשבי, יעשו מאמצים בלתי אנושים מצד אוייבנו לחטוף ישראלים נוספים (לאו דווקא חיילים). אין צורך כבר לציין ש-1000 אסירים שעסקו בטרור יחזרו לעסוק בטרור, ונשאלת השאלה, מה אפשר עוד לעשות?

אני מאד מזדהה עם סבלה של משפחת שליט ועם סיבלו של גלעד שליט באופן אישי. ההסכם הבלתי כתוב בין כל מדינה, ובמיוחד שלנו, לבין אזרחיה הוא שאזרחיה יגנו על עצמם על-ידי שירות בצבא. כשאדם מתגייס לצבא (ואני בכוונה לא כותב ילד, או בנים או כל מיני קונטציות לא נכונות), הוא צריך להיות נכון להיהרג בהגנה על אזרחי המדינה האחרים. בתמורה צריכים שליטי המדינה הנבחרים, שמינו את מפקדי הצבא, לעשות כל שביכולתם כדי למנוע את מותם, ובמקרה שנשבה, חס וחלילה חייל או אזרח, המדינה חייבת לעשות כל שביכולתה כדי לשחרר אותו. במקרה של גלעד שליט, אני חושב שהמדינה עשתה כל שביכולתה, והיא לא הצליחה. וזו לא הממשלה הראשונה שלא הצליחה, ולכן כיוון כל האש (אין לי מילה אחרת) על ביבי הוא לא הוגן. מבחן התוצאה הוא לא המבחן היחידי. אי-אפשר לשחרר את גלעד שליט כרגע. זה עצוב, זה קורע לב, זה אכזרי, זה לא הוגן אבל זה בלתי אפשרי, ולא בגלל הממשלה. אתם יכולים להאשים את החמאס, אם בא לכם, אבל זה לא ממש משנה את העובדה שהוא שם, ואי-אפשר לשחרר אותו, והמצב לא בשליטתנו. אני גם לא חושב שצריך להבין שכל מי שצועד עם משפחת שליט בהכרח מוכן לשחרור את כל הרוצחים האלה, אני מניח שכמוני וכמוכם גם הם מזדהים עם כאבם, עד כמה שאפשר. אני חושב שדבריו של סבו של גלעד שליט, שמפורסמים בכותרות הראשיות של העיתונים, מריחים יותר מידי כמו קמפיין מוכתב, והם גם מיותרים. ואם הקמפיין הכוחני (אין לי מילה אחרת) הזה יצליח, אז זה יהיה די עצוב לגלות שוב שרק בכוח ובהפיכת שולחנות אפשר להשיג כאן משהו.
למעלה קליפ ויראלי שיורד על נבחרת ישראל שלא עלתה למונדיאל. אני חושב שהוא מייצג את איך שאנחנו מתייחסים לכל הבעיות שלנו, וזה כולל: המשט, דוח גולדסטון וגם השבי של שליט. כולם אנטישמים רק שכחו לציין שתמיד ביבי אשם, הרי רק בשביל זה בחרנו בו לראשות הממשלה, הוא הכי מתאים להיות אשם בכל דבר, ולא כמו אולמרט הטפלון.

דרך-אגב, בינתיים כל הכוכבים של המונדיאל: רוני, קקה, רונלדו ואפילו מסי לא ממש הבריקו, נבחרות אנגליה, פורטוגל, ברזיל וארגנטינה עפו מהמונדיאל, ורק הולנד וגרמניה שהציגו נבחרות עם אופי עשו לכולם כדורגל נפלא, בלי כוכבים נוצצים, סתם עם שחקנים גדולים.

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !