לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 6 במרץ 2010

אל תתקדמו !


Spanish Sahara

FOALS | MySpace Music Videos


"ת'תקדם !" זו תרומתה האחרונה של תרבות הטלוויזיה לעברית. זה באמת נעים לגלות שיש לנו תמיד עוד מה לחדש בשפה הענתיקה שלנו. מצד אחד ה- "תתקדם !" הזה הוא לא קללה, מצד שני בניגוד לביטויים כמו "חבל על הזמן", "מגניב", "סוף" ו"עולם" (שלא תפס), שכל מטרתם לתת לנו דרך לבטא את התלהבותנו מהחיים - "ת'קדם!" הוא הצורה הבהמית, והלא ערסית, לציין באופן בוטה ובלתי נסבל את חוסר סבלנותנו מהאחר. הצרה שהביטוי הזה חינני וקליט, וגם די כייפי, ולכן הוא כנראה יכנס בגדול לז'רגון הישראלי. אז אני מעדיף את "אקסייט"- קצת יותר מידי פרובנציאלי, ובעיקר לא ממש עברי, אבל בכל זאת ביטוי חיובי. אני רק לא מוצא את עצמי אומר מילה כזאת מבלי להיראות מגוחך, או לפחות מבלי לצחוק על עצמי.
עצוב לגלות שרגע אחרי שנגמר האח הגדול, נוצר פתאום ווקום בטלוויזיה, הלכה התחרות, הלכה מדורת השבט, הלכה לנו הטלנובלה. בעולמנו הרב ערוצי, והרב תרבותי - אהבתי לגלות את הדמויות הישראליות החדשות בנוף ארצנו, אלה שאני לא מכיר (כי אני גם לא חרש, גם לא ג'ולנצ'יק וגם לא מבלה יותר מידי במספרה) ומהבחינה הזאת זו תוכנית טובה.
קשה לי שיש סדרה כמו חטופים, לא רק בגלל שזה נושא טעון מידי (מה הדבר הבא- סדרות על פיגועים?), אלא בגלל שמרוב מלודרמות דה-לה שמטה בטלוויזיה, אם נשאר משהו אמיתי, שאני מרשה לעצמי להתרגש ממנו באמת אלה ארועים אמיתים מהחיים, ולעשות מזה מלודרמה הופך את זה לדבר זול.
לסייחים, אלבום חדש בדרך !!! בינתיים יצא ממנו סינגל חדש. הסגנון השתנה, הניו-רייב מת, יש כאן איזה רוק מתקדם כזה, משהו שמזכיר את השינוי של הניו-פוריטנס. מצד אחד אני מת על האלבום הבכורה של FOALS, הוא אחד האהובים עלי ביותר בעולם, והייתי רוצה לשמוע עוד אחד כמוהו - מצד שני אולי עדיף להתקדם ! אבל ממש במובן אחר.

5 תגובות:

naamathecohen אמר/ה...

וואו, תודה על השיר
איזה כייף פה!

Unknown אמר/ה...

ברוכה הבאה. שמח שאת נהניית :-)

tsachiy אמר/ה...

תודה שוב, אייל!
שמחתי להכיר ...

Unknown אמר/ה...

סבבה

סער אמר/ה...

מדהים.תודה.


פוסטים אחרונים וממש שווים !