לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 16 בפברואר 2010

Spoon ומוזיקה אוונטגרדית

זה לא היה צפוי שאני אוהב את Spoon. הם מאוסטין, טקסס, בעיקרון הם עושים מוזיקת אמריקנה, אבל כזאת שלא מלהיבה אותי (בניגוד לוילקו וקונור אוברסט). באופן די מוזר האלבום שלהם Gimme Fiction, משנת 2005 נחשב במקומות רבים כאחד מאלבומי העשור. אם תשאלו אותי הלהיט מתוכו: I Turn My Camera On , ממש סתמי.
לא היה ברור לי האם הסגנון המוזיקלי של Spoon מודע לעצמו או שמדובר, כמו שבדרך-כלל קורה, במה שהלקה הזאת יודעת לעשות. צריך אומץ/אופי או מצד שני חוסר מודעות מוזיקלית למה שקורה היום בעולם, בכדי לעשות אלבום רוק בסיסי שהיה יכול לצאת בשנות השיבעים. ובכל זאת האלבום החדש שלהם נשמע לי מצויין, אני אוהב אותו, יש בו איזשהו קסם, והשיר Written in Reverse, בוידאו למעלה, ממש יפה. אז גיליתי שהקסם הזה מתחיל משם הלהקה שנקרא, על שם הלהיט משנת 1972 של להקת Can, האוונטגרדית הגרמנית. אם תקשיבו ללהיט Vitamin C של Can תבינו מה לעזאזל Spoon רוצים, אבל בגלל שהם אמריקאים ולא גרמנים זה יוצא להם כפי שהדברים יוצאים.

2 תגובות:

נמרוד אמר/ה...

כבר ציינתי אצלי ש "Beast and Dragon, Adored" שלהם הוא מועמד מוביל אצלי לתפקיד שיר העשור הקודם.

בכל מקרה, גם אם לא אהבת את מה ששמעת עד עכשיו, נסה את Kill The Moonlight, כנראה האלבום הכי מדויק וזורם שלהם.

את דעתי על האלבום האחרון לא גיבשתי סופית. ההשוואה ל-Can מעניינת גם אם לא בהכרח מדוייקת...

Unknown אמר/ה...

נמרוד, כיף שאתה מגיב.
לא נתתי לספון הזדמנות עד כה מהסיבות שציינתי, אבל יש מצב שמתישהו אני אקשיב לאלבומים שלהם
אחרי שתגמר השנה הזאת כנראה :-)


פוסטים אחרונים וממש שווים !