לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 2 ביוני 2009

הצד האפל של הנשמה


כשאישתי ואני היינו סטודנטים בטכניון היא היתה מקשיבה לקלטות של גאנז אנד רוזס ולפסקול של טווין פיקס, סדרת הקאלט המיתולוגית שביים דיויד לינץ'. למי שלא יודע דיויד לינץ' הוא בימאי קולנוע וטלוויזיה מוערך ועטור פרסים (בעיקר מכיוון צרפת בגלל זיקתו לקולנוע הצרפתי) שבכל סרטיו הוא חוקר, מתעניין, מתעמק בצד האפל של הנשמה. הידועים שבהם "לב פראי" ו"קטיפה כחולה".
ועכשיו יש פרוייקט מוזיקלי חדש שהוא מעורב בו שנקרא, איך לא: "לילה אפל של הנשמה". הכל התחיל בכך שהמפיק Danger Mouse (שהפיק את "האלבום האפור" ששילב בין "האלבום השחור" של Jay Z ו"האלבום הלבן" של הביטלס) ולהקת Sparklehorse (בהנהגתו של Mark_Linkous ) התחילו פרויקט של אלבום משותף ואז הם הוסיפו לקונספט תמונות של דיויד לינץ', שהיוו השראה לשירים. לפרוייקט הצטרפו עוד רבים וטובים ששרים ומבצעים בפרוייקט כולל איגי פופ, סוזאן וגה וגם:
James Mercer of The Shins, The Flaming Lips, Gruff Rhys of Super Furry Animals, Jason Lytle of Grandaddy, Julian Casablancas of The Strokes, Frank Black of the Pixies, Nina Persson of The Cardigans, Vic Chesnutt, David Lynch, and Scott Spillane of Neutral Milk Hotel and The Gerbils.

העסק הסתבך כיוון שחברת התקליטים EMI רוצה להוציא את האלבום בלי התמונות, אבל Danger Mouse ו- Sparklehorse לא מסכימים. אז מה בינתיים? בינתיים חגיגה:

א. אפשר להקשיב לכל השירים בצורה חוקית וחינמית : כאן
ב. אפשר לקנות את אלבום התמונות באינטרנט כאן.

אם עוד לא ריירתם עד עכשיו. אז אני אוסיף שזהו אלבום נפלא עם שירים מלודיים. אמנם איגיי פופ נותן אוירה דראקולית ופרנק פראנסיס מהפיקסז נותן קטע יותר גראנג'י, אבל יותר מכך ניתן להרגיש השפעה מאד חזקה של החיפושיות. עם שירים כמו "נקמה" ו "רק מלחמה", שנשמעים מאד מתוקים. "האיש שמשחק את אלוהים", וגם Daddy's Gone שלי מאד מזכיר את She's Leaving Home של הביטלס.
מה שקצת מפריע לי זה שבנסיון לייצר אוירה קודרת ואפלה יש שירים שכיסו אותם בערימה של קירקושים מיותרים, אבל חוץ מזה זהב.
שיר שבוע להנהתכם הורס ביותר. ועוד אחד כאן:

Danger Mouse & Sparklehorse - Revenge


Danger Mouse & Sparklehorse - Just War

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !