לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 8 במרץ 2009

1:1.618 - פוסט ליום האישה



יש כל- כך הרבה נושאים שאפשר להעלות ביום האישה הבינלאומי: ביטול השרות הצבאי לנשים, ואפשרות להמרה שלו לשירות לאומי היא דוגמא אחת. גאולת כל הרווקות באמצעות פוליגמיה דוגמאת גואל רצון ו-36 נשותיו (צדיק הבנאדם הזה, איך הוא בכלל מצליח לעשות את זה?), או לחילופין מאסר בפועל של כל גבר רווק מעל גיל 30. הכרה לצרכי מס בהוצאות טיפול בילדים, מעונות ופעוטונים, ועוד..
שנה שעברה הקדשתי פוסט לנושא שעות העבודה של נשים, או יותר נכון לשעות האיכלוס של גברים בבית. לדעתי רק כאשר יום העבודה של כל המשק יהיה יותר קצר ויגמר בשעה נורמלית (וזה ריאלי), אז נשים יוכלו להשתלב בתפקידים בכירים, ובאמת להפוך לשוות זכויות והזדמנויות בפועל. חוץ מזה אני חייב להתעמק שוב בעניין היופי הנשי. שנה שעברה השוואתי את יוקו אונו והטירוף של ג'ון לנון אחריה, למודל המעוות של האישה היפה שאנחנו מכירים (למעלה דוגמא מדהימה בנושא).
לפני הכל אני רוצה להתדוות ולומר שבר רפאלי בכלל לא עושה לי את זה. וזה לא שציצי גדול ושיער בלונדני לא עובד אלי (אני בכל זאת לא הומו), אבל דוגמניות מעולם לא עשו לי את זה. ואני חושב שאני לא היחיד שאוהב נשים אמיתיות, ואני לא מתכוון דווקא לשמנות, או לא חתיכות או לא יפות. אני מתכוון לנשים שנראות כמו בני אדם ולא כמו בובות (מצטער, אין לי מילה אחרת. קולבים לא יותר טוב, נכון?).
באמת בלי לפגוע באף אחד, איכשהוא יוצא שכל אלה שעוסקים בטיפוח היופי אינם מתמתיקאים. מגוצ'י ועד הספר השכונתי והקוסמטיקאית שלכם, קרוב לוודאי שהם לא נמשכים לתחום המדע. להיפך: יופי נחשב לצורת ביטוי רוחנית, אינטואיטיבית. משהו שבא מהנפש, ומי שעוסק בכך יש לו כישרון מולד.
ובכן, היום באתי לנפץ לכם את כל מה שחשבתם עד עכשיו: יופי זה עניין של מתמתיקה !!!!!!!!!!!!
מה????????
מה ששמעתם!!!!!

יש יחס בדוק בין חלקי הגוף השונים אשר מתקבל כאסטטי ומושך והוא: 1:1.618- זהו יחס הזהב !!! שבשמו נעשים כל הריטושים בפוטושופ. למעלה יש וידאו מדהים בנושא, ודרך אגב יחס הזהב לא התגלה אתמול, אלא עוד בימיו של פיתגורס, ולאונרדו דוינצ'י (ולא ג'ורג'יו ארמני) גילה שהוא מתאים גם לפנים שלנו. היחס הזה נכון לגבי כל כל חלקי הגוף שלנו, וגם נכון לארכיטקטורה, וגם ליופי הגברי. אפילו הספירלות בסרטון החדש של פלאפון לעולם האלטנטיבי מבוססת על היחס הזה. בתמונה של הדוגמנית למעלה אפשר לראות מסיכה גיאומטרית שהכינו ע"פ היחס 1:1.1618. המסיכה הזאת שבנויה על יחס הזהב, מתאימה לכל המפורסמים היפים שאתם מכירים, למטה וידאו שמדגים את הנושא. אז איך זה שנשים מרוטשות וגברים לא?
התשובה ממשיכה להיות נעוצה בתפקיד האישה. תהיי יפה ותשתקי. תהיי עוצמתית, וגם אילנה דיין נראיית פתאום מושכת. ובאותו הקשר לידיעתכן: האביר על הסוס הלבן רק בא לדפוק ולזרוק, בטח לא להתחתן. האציל החנון שמסתתר בבית הוא הגבר האמיתי. מה שמזכיר לי את הבדיחה הזאת: אני ואישתי הכרנו בטכניון, שמוגדר כמקום הגיאומרטי שבו כל המרובעים נפגשים עם כל העקומות (זו היתה הבדיחה). אבל אנחנו ממש לא כאלה, אלא יפים וחטובים, וגם חכמים, ואפילו הורים לתפארת ומתפרנסים בכבוד. שום דבר לא מושלם בחיים, אבל מה איכפת לי שתקנאו.


ויש גם המון מוזיקה בהשראת יחס הזהב 1.618- למטה, קטע אחד ג'אזי ואחד אלקטרוני.



8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פוסט מושקע ומעניין...סקרנת אותי, תודה!

רסיבר אמר/ה...

הפוסט שלך, כמו אשה. פנים רבות לו.

אנונימי אמר/ה...

סופסופ מישהו כותב על יחס הזהב.. אקרא ביסודיות בהמשך השבוע.בינתיים קבל כוכב ורק רוצה להזכיר שדה וינצ'י ביסס על זה קריירה וגם אלוהים עבד לפי זה כמו שרואים בטבע בגעיני חמניות, ובפרקטלים של קונכיות ועוד המון דוגמאות. פוסט מעניין ORBALE

אנונימי אמר/ה...

אגב מתמטיקה וטבע - הנה לכם עובדה מעניינת:
כידוע, פאי הוא מספר המייצג את היחס הקבוע בין היקף המעגל לקוטרו.
חקרו ומצאו שכאשר מודדים את היקף הנחלים והנהרות בעולם - וזה נכון לגבי כל נחל\נהר - המרחק מתחילת הנהר עד סופו בקו אוירי עומד ביחס קבוע להיקפו המעוקל ושווה בקירוב גדול מאוד לפאי.
מצחיק העולם הזה...

Unknown אמר/ה...

מעניין מאד העניין עם הנהרות

רוית32 אמר/ה...

ישר כח חבר.
פוסט בהחלט מושקע...

פורים שמח לך ולכל עם ישראל.
רוית...

דוגמניות יפות אמר/ה...

יחס הזהב הוא נושא מרתק מאין כמוהו

Arise, Xibalba, Arise! אמר/ה...

אמנם מדובר בכתבה ישנה אבל הייתי חייב להגיב, חיפשתי כתבה שעוסקת ביחס הזהב בפנים אנושיות.

העם שיש לו את הקרבה הגבוהה ביותר באופן ממוצע ליחס הזהב הוא - ישראלים!

וזה הסיבה, שאנחנו נתפסים בחו"ל כאומה ששופעת באנשים יפים.

לפעמים שומעים איזה רוסי גזען ששונא ישראלים שאומר עלינו שאנחנו בבונים או ברברים מהמזרח (רוב העדות הן בכלל מערבה מארץ ישראל) צר לי, אך האמת היא שבחורה יפה קלאסית כמו זו שרואים בתרשים - נפוצה בישראל בכמויות (כן זה כולל אשכנזים.)

רוסיות או אוקראיניות אתניות לעומת זאת - פנים עגולות כמו ירח שממילא משנה את היחס, אף כדורי או סולד, רוחב בין העיניים. אצל הרבה ערבים גם כן ניתן לראות לסתות גדולות כמו אצל תושבי חצי האי ערב.

ישראלים (הכוונה כמובן לבני עם ישראל, ולא לבעלי תעודת זהות כחולה) ולא משנה מאיזה עדה - אנשים יפים. ואם הם לא יפים אז הם לפחות נאים / חמודים (גנטית אגב - כולנו מאיזור הלבנט, אבל אני לא אכנס לזה.)

וגבר שמעדיף רוסיה או אוקראינית אתנית על פני בת עמו בגלל שהוא חושב שהוא טוען שהאופי הישראלי זוועה (גם כן שקר מגוחך), יש לי חדשות בשבילך - אנשים זרים (גויים במקרה של מדינת ישראל) שמעוניינים להשתלב בחברה אחרת, צריכים להוכיח את עצמם, ולהציע משהו אחר כדי להתקדם. והאמת - לטוב ולרע - מתגלה רק אחרי ההתמסדות.

לידיעה - אינני דתי. אבל אני כן אדם עם זיקה למסורת, שאהבת חינם בעם ישראל חשובה לו.


פוסטים אחרונים וממש שווים !