לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 5 בינואר 2009

ניק החופר - המחזמר

ניק קייב (מתאים לו השם הזה) הוציא אלבום בשנה שעברה (כבר). הפוסט הזה נכתב בחודש מרץ, קצת אחרי שהאלבום DIG LAZARUS DIG יצא, אבל כיוון שרציתי להקדיש לניק קייב שבוע של פוסטים וכיוון שלא היה פנאי כל השנה, זה יוצא רק עכשיו - להנהתכם. דרך אגב אם עוד לא ביקרתם במצעדים של 2008 הנכם מוזמנים.
אלבום של ניק קייב דורש תשומת לב מלאה, צריך להתעמק ולהקשיב למילים, ובסוף זה נותן תמורה. האמת שאין באלבום אף להיט, למרות זאת אי-אפשר שלא להתרשם. דווקא למוסיקה התחברתי די בקלות, אבל הטקסטים .. באלבום הזה הוא מדבר ולא שר.. עד שהבנתי :) זה בכלל מחזמר! ואם כך חייבים לקרוא את המילים ולהבין את סיפור העלילה.
ניק קייב יושב לי במוח יחד עם טום וייטס ולאונרד כהן. משלושתם רק ניק קייב עוד רלוונטי ומוציא אלבום שהוא ניק קייב אבל עדכני. מה שהוא עושה פה עם הגיטרות לא נשמע קודם. מאידך, כל האלבום הזה הוא גם קצת ניק קייב עושה טום-וויטס, וצ'לסי הוטל של לאונרד כהן.

אז הנה לפניכם : המחזמר ניק החופר!!!
הנס של לזורוס מופיע בברית החדשה, לזורוס היה חולה , אחיותיו קראו לישו להצילו, ישו איחר!!! אבל לקח אחריות והוציא את לזורוס חי מהקבר, 4 ימים אחרי שהוא מת. בעקבות כך יהודים רבים האמינו בישו. עד כאן הגירסה המקורית, בגירסת ההמשך היהודים היו אלה שהרגו את לזורוס. עד היום אני חושב שהעולם פשוט מתייחס אלינו בצורה חולנית: היהודים מצליחים, היהודים אשמים, היהודים ככה.. והיהודים ככה.. כולה 13 מיליון איש, מתוך 6 מיליארד!!!
בשורה התחתונה לזורוס גם משנה את דרכייו. למי שרוצה ללמוד את הנושא יותר לעומק הנה קישור לויקיפדיה. במחזמר של ניק החופר יש גירסה מודרנית של לזרוס, קוראים לו לארי, להלן תקציר העלילה :

פרולוג: לארי מצליח, עושה חיים ועסקים, יש לו הרבה נשים הוא בניו-יורק , סן-פרנסיסקו, לוס אנג'לס. ולאחר שהוא מת ממנת יתר של אגו-טריפ. ישו מוציא אותו מהקבר.
מערכה ראשונה: לארי יוצא מהקבר בחוץ שלג וקר. כל ההמון בא לראות אותו ונדהם.
מערכה שניה: ג'נני מחכה לו, והוא בא אליה.
מערכה שלישית: לארי בורח לדרום והופך לעציץ באיזה בונגלו.
מערכה רביעית: לארי עורך חשבון עם אלוהים, שיבוא ויסביר את כל הבלגן בעולם הזה.
מערכה חמישית : הוא רחוק מהבית ורחוק מעצמו.
מערכה שישית: הוא חוזר אליה לאחר חשבון נפש.
מערכה שביעית: צ'לסי הוטל, לארי עוזב אותה במלון.
מערכה שמינית: היא במלון הוא גבר החצות שלה.. בקיצור..יצאנית.
אפילוג: הוא מחפש את האחת והיחידה ולא מוצא.. נפשו אבודה.

בד"כ ניק קייב כאמור תובעני, אבל יש לו גם יציאות מבריקות קלילות יחסית, שאנשים לא מכירים. השבוע נהנה מהם. אבל עכשיו שני שירים מהמחזמר.

ההקדמה כללית:
Nick Cave - Dig Lazarus Dig



שימו לב לגיטרות
Nick Cave -Midnight man












תגובה 1:

רסיבר אמר/ה...

הי, יש לך אחלה בלוג, אבל משום מה הוא מאוד כבד ולוקח לו המון זמן לעלות. אולי יש יותר מדי אייטמים בדף הראשי, או משהו. כי כמו שאתה יודע, גם אני בלוגפוסט ואין לי בעיות כאלה עם הבלוג שלי או עם אחרים.
info@gingertv/co.il


פוסטים אחרונים וממש שווים !